מתיחות בדרום: מטוסי ומסוקי קרב תקפו הלילה (בין שבת לראשון) סדרה של מטרות במתחם לייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס, כך נמסר מדובר צה"ל. בנוסף, טנקים תקפו עמדות צבאיות של ארגון חמאס בגבול הרצועה. בתוך כך, כלי תקשורת ברצועת עזה דיווחו כי שני טילי SA-7 נורו לעבר מסוקי חיל האוויר שתקפו ברצועה. 

הפלסטינים דיווחו מוקדם יותר כי במקביל לתקיפות צה"ל ברצועה, בוצע "ניסוי רקטי במסגרת שיפור יכולותיו הצבאיות" של הארגון. כמו כן, נטען כי חמאס ירה טילי כתף מסוג SAM-7 לעבר מטוסי צה"ל.

התקיפה הגיעה בתגובה לירי הרקטות שבוצע הבוקר לעבר גוש דן, לאחר לבטים האם לתקוף ברצועה. כמו כן, אמש חמאס פרסם איום לפיו "כוח יענה בכוח".


שעות לאחר ירי הרקטות המפתיע, התקשורת הפלסטינית דיווחה כי הג'יהאד האסלמי העלה את רמת הכוננות בקרב לוחמיו ואף עצר את האימונים. במקביל, במהלך היום נבחנה האפשרות לפיה צה"ל יגיב לירי, במקביל לדיווחים על תיווך מצדה של מצרים, בניסיון למנוע הסלמה באזור. 

כזכור, השקט היחסי בין ישראל לרצועת עזה הופר כבר ביום חמישי האחרון, כאשר אזרח ישראלי, עובד חברה אזרחית שביצע עבודות במכשול הביטחוני סמוך לגבול, נפצע באורח קל מירי שהגיע מכיוון הרצועה. צה"ל השיב בתגובה בירי טנקים לעבר עמדות חמאס. בעזה דווח על שלושה אזרחים שנפצעו כתוצאה מכך. אף על פי כן, בצה"ל העריכו כי אין מדובר בפיגוע שבוצע בהוראת חמאס.