אלוף במיל' גרשון הכהן, לשעבר מפקד הגיס המטכ"לי, שוחח הבוקר (חמישי) ניסים משעל וגיא פלג, בתכניתם ב-103FM, והתייחס לפרשת מותו של פלסטיני בן 80 ביהודה ושומרון, לאחר שנאזק על ידי חיילים של גדוד 'נצח יהודה'. הכהן פתח בהתייחסות ישירה על לקריאות לפרק את הגדוד, המורכב מחיילים חרדים ואמר: "היסטריה חסרת בסיס, שלא מבינה מה הגדוד הזה וכמה צה"ל זקוק לו".

"הרמטכ"ל סיכם זאת גם בהחלטות הפיקודיות. הוא קבע אמירה ברורה, מה לא שייך לערכי צה"ל. הוא קבע שהתוצאה לא רצויה וההתנהלות לא רצויה", טען.

עוד הוא הוסיף כי "גם אלוף הפיקוד נתן תמיכה מלאה לגדוד. זה לא נכון שבכל האירועים הגדוד מעורב, זה גדוד שעושה עבודת קודש. חייבים לוחמים שמבינים למה הם נמצאים שם, הם שם כדי להגן על עם ישראל והמדינה באזור יהודה ושומרון. מלחמות בעידן החדש, כבר 30 שנה, מתרחשות בכל מקום בין האזרחים בתוך מרחב אזרחי. הם עוסקים בפעילות מבצעית כמו כל גדודי צה"ל ביהודה ושומרון וההישגים שלהם גבוהים והנחישות שלהם גבוהה".

לדבריו,  הוצאת גדוד 'נצח יהודה' מפעילות ביהודה ושומרון, תיפגע במוטיבציה של החיילים החרדים לשרת: "היינו מאבדים רוח ומורשת למקום שיש יכולת לקלוט חיילים שלא בטוח שיוכלו להשתלב כחיילים קרביים במקום אחר. אנחנו רחוקים מהמקום הזה".

לסיכום הוא טען כי "החיילים צריכים לקבל גיבוי. הבעיה היא של המפקדים, כי הרמטכ"ל סימן את האמירה בלא רק הענשה של המפקדים אלא גם בהרחקתם. המפקדים בשטח הם אלו שקובעים את ההתנהלות. מבחינה זו, אלוף הפיקוד והרמטכ"ל קבעו באופן שלא מובן לשתי פנים מה הציפיות. יחידה צבאית יש לה כל יום מרחב טלטלה וצריך ליישר את הכיוון. יחידה צבאית זה לא רכבת, גם רכבת נופלת מהמסילה ומרימים אותה חזרה אבל יש מסילה. התנהגות אנושית היא דבר שמחייב כל יום בירור, דיבור, סנכרון וכיוון".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm