סיעד מוסא, קורבן הלינץ' בבת ים שאירע במהלך האירועים האלימים במבצע "שומר החומות", ניסה לשים השבוע קץ לחייו. אחמד משהראוי, חבר מועצת עיריית תל אביב לשעבר שליווה אותו, סיפר הבוקר (רביעי) לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM: "הגוף שלו רועד בלי שליטה, הוא מגמגם, אבל חייו ניצלו".

"חייו נעצרו מאז האירוע. לפני כן היה בשלב של הקמת בית בכפר שלו, עם השקעה רצינית לאחר שעבד והרוויח סכום כסף מכובד. בן רגע חייו נעצרו. הוא נסגר בביתו באזור המרכז, סגור, במצב נפשי מאוד קשה", טען משהראוי.

ניסיון לינץ' בבת ים, קרדיט: דניאל אלעזר, חדשות הערב, כאן 11

לדבריו, לאחר האירוע מוסא הוכר כנפגע פעולות איבה וקיבל קצבה סמלית מהמדינה. עם זאת, לדבריו, הדבר לא הספיק ומוסא זקוק היה לליווי בהיבט הנפשי. "המשטרה ידעה על האירוע כמה שעות קודם. מישה צריך היה לקחת את האדם הזה ולעמוד לצדו, לא רק דרך קצבה. הוא פגוע, לא מתפקד".

בנוסף, מתח ביקורת כלפי ענישת האשמים בלינץ': "דיברו על ארגון שתכנן את זה. בנתיים רק אחד מהם הורשע וקיבל שנה. זה הזוי שמי שעשה מה שעשה קיבל שנה, אחד מהם הופיע בטלוויזיה בצורה ברורה".



חבר המועצה לשעבר טען כי יש צורך בסיוע עמותות, אך הדגיש כי עבר פנו למוסא עם סיוע כלכלי, והוא סירב בכל תוקף. "אמרתי לו אתמול, 'אני הולך להפסיד אותך כחבר'. אני לא אתן לזה לקרות, נפנה לכל העולם כדי שיעזרו לו, לפחות שיהיה רגוע בהיבט הכספי. הילדים שלו רואים את המצב, אשתו סיפרה לי שהמקרר ריק".

הוא הוסיף: "יש לי פרטי בנק – סעיד מוסא, בנק לאומי ברמלה מספר 936 חשבון 4765105. אני קורא לכל מי שיכול לעזור, ארגונים ועמותות. אני מדגיש, אחרי האירוע פנו אליו עשרות רשתות בין לאומיות שאמרו לו תתראיין במטרה לתקוף את המדינה והוא סירב בכל תוקף. אמר 'אני רוצה לחזור לבת ים, אני אוהב אנשים'. קשה לעכל את זה".

בהמשך עלה לשידור חובש מד"א, מואייד ערג'ן, שהעניק לו סיוע ראשוני מיד לאחר ניסיון ההתאבדות, שטען: "הוא לא הגיע למצב הזה סתם, הוא היה במצב זוועתי, נטל המון כדורים קשים. הוא הרגיש שהוא ננטש, שאף אחד לא התעניין בשלומו, לא בחברה הישראלית ולא בחברה הערבית", סיפר. 

"אדם כזה לא צריך להיות נטוש", הבהיר ערג'ן. הוא סיפר כי אשתו של מוסר הייתה זו שהזעיקה אותו, לאחר שטענה כי הוא לא נראה טוב וכי דיבר לא לעניין. "אמור להיות איש מטעמם המדינה, ביטוח לאומי, רווחה, פסיכולוג, מישהו שצריך היה להיות איתו בקשר, אבל לא היה כזה", הוסיף.

סייעה בהכנת הידיעה: עופרי גליכמן, 103FM.