הצעד הדרמטי של פת"ח: בפעילות משותפת של שב"כ, ימ"מ וצה"ל, סוכלה אתמול חוליית טרור בת שלושה מחבלים באזור שכם, אשר הייתה אחראית לשורה של פיגועי ירי בגזרה לעבר כוחות צה"ל ואזרחים ישראלים בשבועות האחרונים. בעקבות כך, התגובה של הצד הפלסטיני לא איחרה לבוא, והיום (רביעי) דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו" כי הוועד המרכזי של תנועת הפת"ח הודיע שהוא משהה את התיאום הביטחוני של הרשות עם ישראל. יחד עם זאת, ההחלטה צריכה לעבור את אישורו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

המועצה הפלסטינית המרכזית אמרה כי התיאום הביטחוני יבוטל עד אשר "מדינת ישראל תכיר במדינת פלסטין בגבולות 67' ובירתה מזרח ירושלים". בהודעה הרשמית נכתב כי "המועצה החליטה להפסיק את ההתחייבויות של אש"ף עם הכיבוש". עוד נכתב כי המועצה הטילה על הוועד הפועל של אש"ף "לפעול עם שאר המנגנונים על מנת ליישם את ההחלטה, בהתאם לאינטרס הלאומי של העם הפלסטיני".

כאמור, לאחר חיסול החוליה, גורם ביטחוני מסר כי כוחות הימ"מ פעלו ביומיים האחרונים בשטח ללכוד את המחבלים, ולאחר שהגיע מודיעין מדויק של השב"כ בשטח, פעלו גם כוחות מסתערבים של הימ"מ. לאחר שהמחבלים הגיעו לנקודה שאליה רצו בימ"מ שיגיע הרכב, לוחמים על מדים פרקו מהרכבים. כשהבחינו בנשקים על המחבלים, פתחו באש וחיסלו את השלושה.