האם שיחות הגרעין בווינה מגיעות לקראת סיום? השבוע דווח כי הצדדים הגיעו להסכמות לחידוש הסכם הגרעין. בעקבות כך, הבוקר (שישי) שוחח ניסים משעל בתוכניתו ב-103FM עם צבי יחזקאלי, שהביא פרטים נוספים על המתרחש בשיחות.

הפרשן לענייני ערבים הסביר כי מי שתספוג מכה קשה מההסכם היא מדינת ישראל: "התכנית הגרעינית תמשיך לאיים על ישראל, זו הנקודה שתשנה את כל המשחק במזרח התיכון. ישראל צריכה להיערך ליום שבו יהיה הסכם, כי היא תישאר לבד, זו לא תחזית קשה, זו המציאות".

"בעוד כמה שבועות, נתבשר על כך שיש טיוטת הסכם, המעצמות קיבלו על עצמן את רוב התנאים של האיראנים. אנחנו הולכים להתעורר למציאות שלאיראן יש הסכם עם המעצמות שיזרים לה כסף. המדינה הזו משטה בעולם, היא גונבת את דעת המערב כדי לקבל כסף, אבל העולם נאיבי. גם ג'ו ביידן וגם האירופים מאמינים לאיראן ואנחנו יכולים רק לנשוך שפתיים", הצהיר יחזקאלי.

עוד הוא הוסיף כי "איראן היא כבר מדינה סף גרעינית - ברגע שהיא תחליט, זה יקרה. אפילו הציעו לשלוח לאוקראינה כוח שלום איראני. תראו לאן הגענו. תראו איך מאמינים להם באירופה. אחרי ההסכם, כל זרועות הטרור שלהם יקבלו זריקת מרץ אחת וזה יעודד את הטרור. זו הבעיה של האמריקאים והאירופיים - הם לא מבינים שכסף לאיראן יביא טרור גם לאזור שלהם".

לסיום, הוא התייחס לביקורו של ראש הממשלה נפתלי בנט בבחריין השבוע: "ראש הממשלה בנט ביקר השבוע בבחריין בביקור שבו פתחו את הלבבות אליו ואמרו לו שיש פה שותפות גורל, כי לשתי המדינות יש אויב משותף - איראן. לישראל אין מה לפחד, אבל יש לישראל מה להיערך. המציאות במזרח התיכון לא פשוטה, אבל להתעורר למציאות - תהפוך אותה לפשוטה יותר".

סייע בעריכת הכתבות: דוד זבולוני, 103fm