הרמטכ"ל אביב כוכבי נחת היום (רביעי) לביקור היסטורי ראשון בממלכת בחריין. אל הרמטכ״ל מתלווים ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, אלוף טל קלמן, ראש חטיבת קשרי חוץ, תת-אלוף אפי דפרין וראש חטיבת המחקר, תת-אלוף עמית סער.

בפתח ביקורו הראשון במדינה, התקבל הרמטכ״ל במעמד קבלת פנים רשמי, בראשות ראש המטה הכללי בצבא בחריין, רב-אלוף ד׳יאב סקר אל נועימי איתו הוא נפגש. בהמשך נפגש הרמטכ״ל עם שייח׳ נאסר בן חמד אאל חליפה, מזכ״ל מועצת הביטחון העליונה והיועץ לביטחון לאומי.

במסגרת ביקורו, עתיד הרמטכ״ל להיפגש עם בכירים נוספים במערכת הצבאית ובהנהגת בחריין ועם מפקד הצי החמישי, אדמירל צ׳רלס בראד קופר, במפקדת הצי החמישי האמריקאי הנמצאת בבחריין. הביקור מתווסף לפגישות נוספות שהתקיימו לאחרונה כחלק משיתוף הפעולה עם צבא ארצות הברית, ביניהן ביקורו של הגנרל קנת׳ מקנזי, מפקד סנטקום.

ביקורו של כוכבי מצטרף לביקור שערך רה"מ בנט בממלכה לפני כחודש, ובמהלכו נפגש עם יורש העצר וראש ממשלת בחריין, סלמאן בן חאמד אל-ח׳ליפה. השניים שוחחו על שיתוף פעולה אפשרי בין המדינות בתחומי הייטק, סחר, חקלאות, טכנולוגיה, ותחומים רבים נוספים. לאחר מכן ערך בנט פגישה נוספת, הפעם עם מלך בחריין חמד בן עיסא אל-ח׳ליפה. הפגישה התקיימה בארמונו הפרטי של המלך.

רה"מ בנט נפגש עם מלך בחריין, איתי בית און/ לע"מ, סאונד: ניר שרף/ לע"מ

לאחר הפגישה מסר רה"מ בנט: "הוד מעלתו, זה כבוד גדול לבקר את הממלכה הבחריינית הנפלאה. אני מעריץ את האומץ והנחישות שלך לבנות את מדינתך. אני חושב שדנו בדרכים רבות לבניית גשרים חדשים וארכיטקטורה לאזור חזק ויציב יותר. אני מצפה להמשיך את מערכת היחסים המצוינת בינינו. בעברית אומרים "בעזרת השם", ובערבית אומרים "אינשאללה"".