אירוע רודף אירוע: מחבל, אזרח ערבי ישראלי תושב בית לחם, ביצע הבוקר (חמישי) פיגוע דקירה באמצעות מברג, באוטובוס בגוש עציון, סמוך ליישוב אלעזר. על פי מד"א, הפיגוע אירע בצומת נווה דניאל, והצוות העניק טיפול רפואי לגבר כבן 20 שנפצע באורח קשה ופינה אותו לבית החולים שערי צדק. כמו כן, מנכ"ל מד"א, אלי בין, דיווח כי במקום ישנם מספר נפגעי חרדה.

אזרח שהיה באוטובוס שלף את נשקו לעבר המחבל ונטרל אותו. מדובר צה"ל נמסר כי פרטי האירוע בבדיקה. הרקע לאירוע ככל הנראה הוא ברקע התגרות בין המחבל לבין האזרח אותו פצע, כאשר הראשון עלה לאוטובוס בעקבותיו, ודקר אותו. 

חובש מד"א, ליאור שאשא, סיפר: "הפצוע ישב בסמוך לאוטובוס כשהוא בהכרה וסובל מפצע דקירה בגופו. סיפרו לנו שהוא נדקר במהלך הנסיעה בסמוך לנווה דניאל. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים ומתן תרופות ופינינו אותו לבית החולים שערי צדק כשהוא בהכרה ובמצב יציב, שם הורדם והונשם".

זירת הפיגוע בגוש עציון (צילום: הצלה ללא גבולות יו''ש)
זירת הפיגוע בגוש עציון (צילום: הצלה ללא גבולות יו''ש)

במקביל לאירוע ולשורת המעצרים שבוצעו היום בג'נין, הדובר הצבאי של גדודי אל-קודס (הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי), אבו חמזה, הכריז על העלאת כוננות בכל המערך הצבאי. מחמאס נמסר כי "צבא הכיבוש לא מסוגל להגן על עצמו, על אף היכולות שהוא מפגין לכאורה".

מארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית, נמסר בעקבות הפיגוע כי "הגיע הזמן שממשלת ישראל תיתן לנהגים את הכלים להתמודד באירועים לא פשוטים החל מהגדרת מעמדם כעובדי ציבור ועד למתן הכשרות מצילות חיים. האוטובוסים נתפסים בעיני המחבלים כסמל שלטון והופכים את הנהג והנוסעים למטרה קלה. גל הפיגועים הנוכחי הוכיח כי חייבים להקים מערך אבטחה יעודי לתחבורה הציבורית".

בתוך כך, שלמה נאמן, ראש מועצת גוש עציון, והבהיר כי "זוהי קריסה לאומית אל מול אויב ערבי רצחני, שלא מבדיל בין תושבי יהודה ושומרון לבין תושבי חדרה, בני ברק או באר שבע". הוא מתח ביקורת חריפה נגד הממשלה וטען כי זו אינה פועלת ביד חזקה נגד הטרור, אלא "מתבלבלת עם ועידות שלום ריקות מתוכן". 

נאמן הוסיף כי "ההתקפות ימשכו כל עד הערבים היושבים בקרבנו לא יבינו שאנחנו בעלי הבית בארץ ישראל. את מלחמת העצמאות הזו ננצח רק כאשר נסיר כל סימן שאלה על עתיד הארץ". הוא קרא לתושבים לרכוש נשק אישי וחיזק את ידו של האזרח שניטרל אותו. 

זירת הפיגוע בגוש עציון (צילום: הצלה ללא גבולות)
זירת הפיגוע בגוש עציון (צילום: הצלה ללא גבולות)

במהלך עשרת הימים האחרונים, בשורת פיגועי טרור רצחניים, נרצחו 11 אזרחים ישראלים. ביום שלישי האחרון, נרצחו חמישה בני אדם באירוע ירי בשתי זירות שונות בבני ברק. מחקירת מערכת הביטחון עלה עד כי המחבל הגיע ברכב עם לוחית זיהוי ישראלית, שלאחר מכן נהפך על ידי ההמון שהתגודד בזירת האירוע. כמו כן, נשקו של המחבל היה, ככל הנראה, רובה סער מאולתר. 

יומיים קודם לכן, נרצחו שני לוחמי מג"ב בפיגוע ירי ברחוב הרברט סמואל בחדרה, שבוצע בידי שני מחבלים, חאלד ואיימן אגבריה תושבי העיר אום אל פאחם. 

לפני כשבוע, נרצחו ארבעה בני אדם בפיגוע שכלל דריסה ודקירה במתחם קניות "מבנה" בבאר שבע. דוריס יחבס, הרב משה קרביצקי, לורה יצחק ומנחם יחזקאל הם ארבעת הקורבנות שנגבו באירוע זה.