מסע הלוויה של רס"מ אמיר חורי ז"ל, שנרצח בפיגוע בבני ברק ביום שלישי, התקיים הערב (חמישי). חורי ז"ל נטמן בבית העלמין הצבאי בנוף הגליל, בטקס משטרתי. חורי הותיר אחריו בת זוג, עמה תכנן להתחתן.

ג'יריס חורי, אביו של אמיר, ספד על קברו: "בני, הלב כואב.בשלישי נפרדת ממני בחיבוק ואמרת שתבוא בשישי הביתה. חזרת עוד קודם, בארון.  ילדים קוברים את הוריהם, הכל פה הפוך. בני היקר אני אוהב אותך. לו ידעת כמה אנשים מכל הארץ התקשרו, באים לנחם. אומרים שהרגישו חובה לבוא לחבק".

שני ישר, חברתו של אמיר ז"ל: "אהבת חיי, הלב שלי, אתה גיבור אמיתי. אריה כמו הקעקוע על גופך. אהבת להיכנס לאש בלי פחד, תמיד התגאתי בך, אתה אמיר שלי השוטר שלי. עכשיו הפכת להיות אמיר של כולם. כל עם ישראל אומר לך תודה. אני אומרת לך תודה. תודה שזכיתי בך, שזכיתי להיות נאהבת. הבטחת שלא תעזוב אותי, שנתחתן ויהיו לנו ילדים יפים כמוך, הבטחת ששום דבר לא יפריד בינינו. הפעם לא ניצחנו, הטרור ניצח אותנו. אמרנו שביחד אנחנו כוח. הבטחת שתשמור על עצמך אבל ידעתי שתקפוץ ראשון לאש".

סמפכ"ל המשטרה ניצב דוד ביתן ספד לחורי ז"ל: "אנו מצדיעים ומרכינים ראש בפני רס"מ אמיר חורי, גיבור ישראל. נפשות רבות הציל במסירותו ובחתירתו למגע מול מחבל נתעב".

השר לביטחון פנים עמר בר לב: "אמיר נפל בהגנה על חיי אדם. היה שוטר מסור ומצטיין, למד משפטים, רק לאחרונה עלה בדרגה ובראש השנה האחרון קיבל תעודת הצטיינות".

"אומץ ליבו ומחויבותו הובילו את אמיר בקרב האחרון, כשחתר למגע והסתער במטרה לנטרל מחבל רוצח נתעב. נחישות כזו של שני שוטרים על אופנוע, ללא מפקדים סביבם, לגמרי לבד, שומעים קולות ירי, כאשר אינם יודעים אם מדובר במחבל אחד או יותר, מגיעים לזירה שאינה מוכרת ואמיר דוהר קדימה. זה אומץ לב מדהים", הוסיף.

רס''מ אמיר חורי ז''ל מובא למנוחות (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
רס''מ אמיר חורי ז''ל מובא למנוחות (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

מוקדם יותר היום התקיים טקס האשכבה והפרידה מאמיר, כאשר מאות בני אדם הגיעו ללוות את חורי בדרכו האחרונה. אביו, ג'יריס חורי אמר לוואלה! כי "הוא הציל חיים ובמותו הציל הרבה נשמות. התקשרו מכל קצוות הארץ. אני מרגיש שכל המדינה מחבקת אותנו. תודה לכל עם ישראל". מי שעוד הגיעו לטקס היו שר המשפטים גדעון סער ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. 

סמפכ״ל המשטרה ניצב דוד ביתן מנחם את מייקל , אחיו של השוטר רס״ב אמיר ח׳ורי ז״ל (צילום: דוברות המשטרה)
סמפכ״ל המשטרה ניצב דוד ביתן מנחם את מייקל , אחיו של השוטר רס״ב אמיר ח׳ורי ז״ל (צילום: דוברות המשטרה)

סחר, בת דודתו של אמיר, סיפרה לוואלה: "קיבלתי את ההודעה הקשה בלימודים, בהתחלה הייתי בהכחשה, לא רציתי להאמין, אמרתי זה בטח לא הוא, יש הרבה עם אותו שם". היא הוסיפה, "האמת היא שזו אבידה קשה. היה חביב המשפחה והיה חביבי. הכי גבר שבעולם. כמו שאומרים - הטובים הולכים ראשונים. בוכה כל הזמן. לא יודעת איך להתגבר על הכאב הזה".

מייקל, אחיו של רס''מ אורי חורי ז''ל (צילום: אלי אשכנזי, וואלה!)
מייקל, אחיו של רס''מ אורי חורי ז''ל (צילום: אלי אשכנזי, וואלה!)

סמ"ר אמיר חורי נפל בקרב עם המחבל בבני ברק, שרצח מלבדו עוד ארבעה אזרחים. חורי ז"ל ירה במחבל למוות, יחד עם שוטר נוסף, למרות שבמהלך האירוע התרסקו עם האופנוע. מותו של אמיר נקבע בבית החולים, זמן קצר לאחר שהובהל לשם בעקבות פציעתו באירוע.