לאחר ההיתקלות בג'נין: במסגרת פעילות משותפת של צה"ל, ימ"מ ושב"כ בכפר שוויכה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה, עצרו הכוחות מחבל החשוד כחבר בחוליית המחבלים שחוסלו במהלך הלילה.

המעצר בוצע לאור יום ועל פי ההערכה כי המבוקש יבקש להגיב על חיסול החולייה באמצעות פיגוע נוסף. בנוסף, לוחמי היחידה איתרו נשק מסוג M16 ותחמושת אשר היו ברשותו. 

התחמושת שאותרה אצל המחבל בסמוך לטול כרם (צילום: דובר צה''ל)
התחמושת שאותרה אצל המחבל בסמוך לטול כרם (צילום: דובר צה''ל)

כאמור, לאחר היערכות משותפת של צה״ל, ימ״מ ושב"כ, חוסלה הלילה חוליית המחבלים שביצעה לאחרונה מספר פיגועים כנגד כוחות הביטחון, ותכננה להוציא לפועל פיגועים נוספים בעתיד הקרוב. 

המחבלים היו בדרכם לבצע פיגוע, כשהם חמושים בנשקים ארוכים אוטומטיים, רימוני רסס ובאמצעי לחימה נוספים. כאשר בזירה התפתח קרב יריות במהלכו נהרגו השלושה, ונפגעו ארבעה לוחמי ימ"מ האחד באורח קשה עם פגיעה בחזה, והשלושה האחרים באורח קל.

מאז הפיגוע בבאר שבע פעלו לוחמי הימ"מ של משטרת ישראל מדי לילה במעצרים ברחבי ארץ ובשטחים של המחבלים שבכוונתם היה לבצע פיגועים. הפעילות הלילה היא אחת מעשרות הפעילויות המשטרתיות שכאמור פורסמו נוכח חילופי האש הקשים ופציעת ארבעת הלוחמים.

הנשק של המחבלים (צילום: דוברות המשטרה)
הנשק של המחבלים (צילום: דוברות המשטרה)

מוקדם יותר היום, הג'יהאד האסלאמי פרסם הודעה בה אישר את מותם של שלושת המחבלים שנהרגו בהיתקלות עם כוחות צה"ל הלילה, והוסיף כי מדובר ב"תוקפנות המכוונת לכל העם הפלסטיני, שהתגובה לה תהיה בגודל הפשע הזה".

המחבלים שחוסלו והוגדרו על ידי שב"כ כ"פצצות מתקתקות", הם חליל טוואלבה (24) ממחנה הפליטים ג'נין, סיף אבו ליבדה (25) ממחנה הפליטים נור שמס בטול כרם, וסאיב תייסיר אבהרה (30) מהכפר יאמון ליד ג'נין. שלושתם השתייכו לארגון הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי. 

שעות לאחר ההיתקלות, הופץ סרטון בו נראה אחד מהמחבלים מצלם עצמו מקריא צוואה בה הוא קורא לחבריו להמשיך ולבצע פיגועים נגד ישראל. בחיפוש ברכב של המחבלים נמצאה אותה צוואה כתובה.

רימונים ואמצעי לחימה שנתפסו על המחבלים (צילום: דוברות המשטרה)
רימונים ואמצעי לחימה שנתפסו על המחבלים (צילום: דוברות המשטרה)