לאור סדרת האירועים הביטחוניים האחרונים, לרבות הפיגועים בבאר שבע, חדרה, בני ברק וגוש עציון, כמו גם הסיכול בג'נין ובפתחו של הרמדאן, ראש הממשלה, נפתלי בנט, ביקר הערב (שבת) במטה שירות הביטחון הכללי (שב"כ) בתל אביב שם קיים יחד עם ראש השב"כ, רונן בר, דיון עם פורום מטה השירות.

מ"ידיעת הזהב" ועד ללכידת החוליה וקרב היריות: הסיכול הלילי בג'נין, שלב אחרי שלב

מפקד מוערך שעמד בקו האש מול המחבלים: זה קצין הימ"מ הבכיר שנפצע בג'נין

פעילות כוחות צה"ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה"ל)

ראש הממשלה פתח בכך שבימים אלו ישנו מאמץ משותף לעצור את רצף הפיגועים במטרה להשיב את הביטחון לתושבי המדינה וכינה את חוליית הטרור שסוכלה בג'נין "פצצה מתקתקת של פיגוע בדרך". 

הוא הבהיר כי צפויים ניסיונות רבים לפיגועים והוסיף: "אנחנו בשעות אלה פועלים כדי למנוע גם אותם. המטרה היא לבלום את המחבלים, היכן שהם נמצאים - רצוי בשלבי תכנון, אם לא אז בשלבי ביצוע או ממש בזירה".

על כן לדבריו, השאיפה היא להרחיב את הכוחות הפרוסים ברחבי הארץ וציין כי המשטרה וצה"ל פועלים במתכונת מורחבת, במקביל לפעולות כוחות הביטחון. "אנחנו נעבור גם את התקופה הקשה הזאת. יש לנו את כוחות הביטחון הטובים בעולם", כך סיכם ראש הממשלה את הדיון, והודה לאנשי שירות הביטחון.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, וראש שירות הביטחון הכללי, רונן בר (צילום: תקשורת שב''כ)
ראש הממשלה, נפתלי בנט, וראש שירות הביטחון הכללי, רונן בר (צילום: תקשורת שב''כ)

מוקדם יותר היום, שעות לאחר פעולת הסיכול בג'נין במהלכה נפצעו לוחמי ימ"מ, ערך שר הביטחון בני גנץ חיתוך מצב בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, ראש אמ"ץ אלוף עודד בסיוק, ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה, מתאם הפעולות בשטחים אלוף רסאן עליאן וראש האגף המדיני-ביטחוני תא"ל (מיל') דרור שלום.

בסיומה, שיבח גנץ את לוחמי הימ"מ, צה"ל והשב"כ והוסיף פנייה לפלסטינים. לדבריו, בתקופה האחרונה נבחנו פעולות בתיאום עם הרשות הפלסטינית, שנועדו לשפר את איכות החיים ביהודה ושומרון וברצועת עזה. על כך הוסיף: "הטרור מאיים על היכולת לקדם אותם, ונוכל להמשיך ולעבוד עליהם רק אם יחזור השקט ותחזור היציבות הביטחונית. אנחנו רוצים בכך, אני בטוח שגם רוב הפלסטינים מעוניינים בכך".

עוד קודם לכן, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, סייר הבוקר ביחידות המודיעין המקיימות בימים אלו מאמצי איסוף מיוחדים ופעולות לחשיפת חוליות טרור פלסטיניות. "נמשיך במאמצי המודיעין והסיכול ההתקפי ללא כל מגבלה, בכל מקום וזמן", סיכם הרמטכ"ל בהערכה לאנשי המודיעין.

הרמטכ''ל אביב כוכבי בסיור ביחידות המודיעין (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל אביב כוכבי בסיור ביחידות המודיעין (צילום: דובר צה''ל)

כמו כן, לאחר הסיכול בג'נין, המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי מלווה בראש אמ"ש, ניצב בועז גולדברג, הגיע לביקור פצועי הימ"מ בבית החולים רמב"ם בחיפה, שם קיבל סקירה מד"ר גידי ברגר, מנהל תורן, רמב"ם על מצבו של סנ"צ ש', שנפצע באורח קשה.

המפכ"ל אף קיבל סקריה מלאה מנצ"מ נ', מפקד הימ"מ, על שארע הלילה פעילות לחיסול שלושת המחבלים שעשו דרכם לפיגוע ירי בתוך תחומי מדינת ישראל. בהמשך, המפכ"ל הגיע לבקר את משפחתו האבלה של רס"מ אמיר ח'ורי, שנרצח בפיגוע בבני ברק, בכנסיית הבשורה בנצרת.

מפכ''ל המשטרה יעקב שבתאי, ביקר את משפחתו האבלה של רס''מ אמיר ח'ורי ז''ל (צילום: דוברות המשטרה)
מפכ''ל המשטרה יעקב שבתאי, ביקר את משפחתו האבלה של רס''מ אמיר ח'ורי ז''ל (צילום: דוברות המשטרה)