ברקע גל הטרור הפוקד את ישראל בשבוע האחרון, ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח היום (ראשון) עם מלך ירדן, עבדאללה השני. בשיחתו, הוא בירך את האחרון לכבוד חודש הרמדאן והודה לו על הגינוי הברור נגד פיגועי הטרור שהתרחשו לאחרונה. כמו כן, השניים דנו בחשיבות שיתוף הפעולה בין המדינות ובהמשך הקשר והשיח השוטף. על פי דיווחים בירדן, עבדאללה ביקש במהלך השיחה עם ראש הממשלה להקל על המתפללים במסגד אל אקצא שבהר הבית, במיוחד בימים הראשונים של חודש הרמדאן.

הנשיא יצחק הרצוג בביקור מדיני בירדן (צילום: עומר מירון)

על פי סוכנות הידיעות הירדנית, המלך עבדאללה הדגיש את החשיבות של מציאת פתרון שיוביל לשקט מקיף, שימנע כל מתח או הסלמה בשטחים הפלסטיניים. כמו כן, במהלך השיחה הדגיש מלך ירדן את הצורך להפסיק את כל הפעולות שעלולות לגרום לאלימות סכסוכים, ולהמשיך במאמצים להשגת שלום.

על פי הודעות הסוכנות הירדנית, עבדאללה שם במוקד השיחה גם את נושא מסגד אל אקצא אשר בהר הבית, כאשר הוא ביקש להתחשב ולהקל על המתפללים להגיע למקום, ללא "מכשולים והטרדות" בתחילת חודש הרמדאן.

מוקדם יותר, ראש הממשלה ביקר בחטיבת השומרון של שירות הביטחון הכללי (שב"כ), יחד עם ראש השב"כ, רונן בר, ומפקד פיקוד מרכז, אלוף יהודה פוקס. בנט קיים הערכת מצב בהשתתפות מפקדי חטיבת השומרון בשב"כ, במהלכה קיבל סקירות מודיעיניות אודות המבצע לסיכול חוליית הטרור בג׳נין בסוף השבוע האחרון, וכן דן בתמונת המצב הגזרתית. לאחר מכן ביקר בנט בחפ"ק הסיכול של השב"כ בשומרון וצפה בפעילות הניטור והאיסוף המשמשות את החטיבה בסיכול התראות עתידיות לפיגועי טרור. 

"במהלך סוף השבוע כוחות שב"כ וימ"מ, יחד עם כוחות צה"ל, סיכלו פיגוע חם בדרך ליעד. כמו הפיגוע הזה, יש למחבלים כל מיני רעיונות ולכן אנחנו בדריכות-על, גם שב"כ וגם משטרת ישראל, כדי לזהות כל שביב רעיון או תכנון לפיגוע ולסכל את זה מבעוד מועד. גם פה, לאורך קו התפר צה"ל בנוכחות שיא במאות נקודות של פרצות, והמטרה שלנו היא לשבור את הגל. אנחנו נכנסים עכשיו לתקופה של "שגרה דרוכה", כשאנחנו רוצים שאזרחי ישראל יחזרו לשגרה וכוחות הביטחון יהיו בדריכות שיא. זה לא מאמץ של פעולה אחת אלא מאות רבות של פעולות שקורות כל הזמן. ביחד נעשה את המאמץ לשבור את הגל הזה", אמר בנט.

רונן בר, נפתלי בנט (צילום: חיים צח, לע''מ)
רונן בר, נפתלי בנט (צילום: חיים צח, לע''מ)

ראש השב"כ, רונן בר, הוסיף: "השירות עובד כרגע בהרבה זירות - המקומית, ביהודה ושומרון, ברשת ובעזה. ראש הממשלה, אתה פוגש ארגון חד, נחוש, מיומן, שלומד תוך כדי תנועה ואש. בשבת נתקלנו באש יחד עם האחים שלנו מהימ"מ, סיכלנו פיגוע משמעותי. אנצל את ההזדמנות גם לאחל לסנ"צ ש' החלמה מהירה. במהלך סיור שטח שקיימתי בשבת, שאלתי את רכז הנפה האחראי על השטח בו סוכל הפיגוע: ׳מה עם העובדים? האם הם מצליחים לנשום קצת אויר?׳ הוא הסתכל עלי בתמיהה ואמר לי "ראש השירות, הרי בדיוק בשביל זה הגענו לשב"כ". זה ארגון של עובדות ועובדים מסורים, חדורי תחושת שליחות ואחריות מרחיבה, שעושים כל שלאל ידם להגן על ביטחון המדינה ולהציל חיי אדם".

בתוך כך ובשל המצב הביטחוני, נדחה מועד עדותו של מפכ"ל המשטרה בוועדת החקירה של אסון מירון.