סרטון שהופץ ברשתות החברתיות, ובו נשמע מח"ט שומרון, רועי צוויג, כשהוא מתדרך את חייליו לקראת היציאה לפעילות לשיפוץ קבר יוסף לאחר השחתתו, וקורא ל"השבת כבוד הארץ ועם ישראל", עורר היום (רביעי) סערה.

צוויג נשמע בסרטון אומר: "היום אנו יוצאים למבצע תיקון ההרס של מתחם קבר יוסף. במקום זה הובטחה הארץ לאברהם אבינו. אנו פועלים היום ביד רמה, לא כגנבים בלילה, אלא כבני מלכים. כך אנחנו זוכים להשיב את כבוד הארץ ועם ישראל".

מארגון "שלום עכשיו" נמסר: קצין בכיר שמסכן את חיי החיילים כדי למצוא חן בידי גורמי ימין קיצוני לא יכול להמשיך לשרת בצה"ל. הרמטכ"ל כוכבי חייב לגלות אפס סובלנות, להדיח את מח"ט שומרון עוד היום, ולהתנצל בפני הורי החיילים על סדר עדיפויות עגום. אסור לתת לגורמים פוליטיים לזהם את ערכי צה"ל ולהשפיע על פעילות מבצעית". יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, צייצה: "אומרים שבצה"ל לומדים את השיטות של חיזבאללה. מסתבר שגם את הרטוריקה".

מנגד, יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', יצא להגנת צוויג: "מרגע שפורסמו דבריו של מח"ט שומרון שהעז להזכיר את התנ"ך, הקב"ה, והזכות שלנו על הארץ וקבר יוסף, היה ברור שזה רק עניין של זמן עד שהסכינים נגדו ישלפו. חבורה של אובדי דרך, עייפים, מבולבלים ואכולי שנאה עצמית. מח"ט שומרון מייצג את הרוב המוחלט של אזרחי ישראל פי אלף מכם. אל תירא ואל תחת!".