גורם בכיר בארגון חמאס התראיין היום (ראשון) לעיתון "א-ראי אל-יום", היוצא לאור בלונדון, והזהיר כי "המצב עלול להתפוצץ בכל רגע, למרות ההבנות שהופיעו בסוף השבוע האחרון עם המודיעין המצרי". הגורם הוסיף כי "אם המצב יתפוצץ, ההתנגדות לא תהיה מוגבלת רק לרצועת עזה ולגדה המערבית, אלא תכלול גם פתיחת חזית חדשה מדרום לבנון". זאת, על רקע העימותים בהר הבית בירושלים.

בתוך כך, בכירים בארגון מסרו כי "עימות צבאי אכן אפשרי, למרות שחמאס אינו מחפש זאת. המאבקים הצבאיים יהיו קשים במיוחד". ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, התייחס לעימותים האלימים בין מתפרעים לכוחות הביטחון בהר הבית, ואמר היום: "אל-אקצא הוא המסגד שלנו ושלנו בלבד, וליהודים אין שום זכות עליו. ירושלים היא מרכז הסכסוך, הפלסטינים ימשיכו להגן עליו בקרב נגד הכיבוש ולא משנה כמה זמן זה ייקח. העם שלנו מגן על אדמתו וזו זכותו הטבעית להמשיך בהתנגדות".

ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה  (צילום: רשתות חברתיות)
ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה (צילום: רשתות חברתיות)

כאמור, יום מתוח עבר היום על ירושלים. 18 חשודים נעצרו הבוקר ברחבת הר הבית לאחר שהחלו להפר את הסדר וליידות אבנים. בנוסף, בשעות הצהריים הופעלה אזעקת צבע אדום בקיבוץ נחל עוז שבעוטף עזה. בצה"ל הודיעו כי מדובר בהתרעת שווא. 

משעות הבוקר, מאות צעירים, חלקם רעולי פנים, התגודדו במקום וחסמו את צירי הביקור באמצעות אבנים, ברזלים ומחסומים מאולתרים. במקביל לכך, המתחם נפתח לציבור היהודי. כוחות המשטרה נכנסו למתחם וכרזו למתפללים לצאת מהמקום ואף עשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. לצד זאת, הדגישו כי בכוונתם לאפשר את חופש הפולחן.