ברקע האיומים מצד ארגוני הטרור: הותר היום (שני) לפרסום כי בחודשים האחרונים, שירות הביטחון הכללי חשף וסיכל נסיון של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, להקים תשתית טרור באיו"ש, על מנת לבצע פיגועים למול יעדים ישראלים.

במסגרת הפרשיה, נעצרו על ידי שב״כ וצה״ל מספר פלסטינים תושבי ג'נין והכפרים הסובבים, שגויסו על ידי גורמי ג'יהאד מהרצועה, לפעילות צבאית. בחקירות עלה כי החשודים גויסו ברשתות החברתיות על ידי אחמד נביל אחמד ג'ודה, תושב רפיח ברצועה ופעיל גא"פ צבאי העוסק באיתור וגיוס של צעירים בשטח.

בין העצורים, נמנית יאסמין שעבאן, כבת 40, תושבת הכפר ג'למה הסמוך לג'נין, אם לארבעה ילדים, פעילת גא"פ שריצתה בעבר עונש מאסר על רקע מעורבות בתכנון פיגוע התאבדות באכוונת הרצועה. מהחקירה עלה כי זו פעלה לתווך בין אחמד ג'ודה, תושב רצועת עזה, לבין חברי החוליות באיו"ש וסייעה להם בהעברות כספים, אמל"ח ותחמושת. מעצרה של יאסמין וחקירתה היוו גורם מפתח בפענוח הפרשייה. 

המידע שעלה בחקירתה הוביל לזיהוי של התשתית המאכוונת ברצועת עזה ומתווה הכוונת תשתית הטרור מרצועת עזה, לפיו, בין היתר, פעל אחמד ג'ודה מטעמו של גהאד שאקר דיאב גנאם, תושב רפיח, בכיר גא"פ ברצועת עזה.

יאסמין שעבאן (צילום: תקשורת שב''כ)
יאסמין שעבאן (צילום: תקשורת שב''כ)

החקירה הובילה למעצרם של כשבעה מגויסים מאיו"ש. אחד מחברי החוליות באיו"ש הוא מחמד יאסין, תושב הכפר דיר אבו דעיף הסמוך לג'נין. 
מהחקירה עלה כי גייס תחתיו מספר אנשים נוספים מכפרו, שנעצרו גם הם. יאסין וחברי חולייתו קיבלו חומרי הדרכה מרצועת עזה וייצרו מטען חבלה איכותי דמוי רקטה שעימו תכננו לבצע פיגוע למול חקלאים באיזור.

במהלך הימים האחרוניםי הוגש כנגד השניים, בבית המשפט הצבאי בשומרון, כתב אישום, המייחס להם עבירות ביטחוניות חמורות. בנוסף הוגשו לאחרונה כתבי אישום כנגד ארבעה חברי חוליה נוספים.

בשב"כ הבהירו כי "מדובר בסיכול חוליית טרור שפעלה באכוונה ישירה של פעילי גא"פ מרצועת עזה, לטובת קידום פיגועי איכות כנגד מטרות ישראליות".

מחמד יאסין (צילום: תקשורת שב''כ)
מחמד יאסין (צילום: תקשורת שב''כ)