הפיגוע הקשה באלעד מגיע כמה ימים לאחר נאום של יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה. בנאומו, קרא סינוואר לערביי ישראל ולפלסטינים לבצע פיגועים ברחבי ישראל בגרזנים, רובים וסכינים. לאחר הקריאה, נראה, כך על פי עדויות מהפיגוע, כי אלה כלי הנשק בהם עשו שימוש המחבלים. 

פיגוע קשה באלעד: מחבלים עם גרזנים רצחו ישראלים ביום העצמאות

עדויות קשות מהפיגוע באלעד: "מהומה מטורפת, מפחיד פה"

"עומדים בפני מאבק": האזהרה של חמאס אחרי הפיגוע הקשה באלעד 

סינוואר איים בנאומו כי התערבות ישראלית במסגד אל אקצא הם קו אדום. בנאומו, הוא אף פנה ליו"ר רע"ם, מנסור עבאס, וליו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה: "יצירת רשת ביטחון לממשלה הפוגעת באל-אקצא היא פשע שאיננו יכולים לסלוח לו". 

עוד אמר באותו נאום בשבוע שעבר: "עלינו להיערך, להתקדם, לפרוץ גבולות ולשנות את המציאות המרה של האומה שלנו. הקרב שלנו יתחיל עם סוף הרמדאן. פגיעה בירושלים פירושה מלחמת דת אזורית, ולא נהסס לקבל את ההחלטה ולתת למחיר להיות מה שיהיה. אל-אקצא נמצא בסכנה גדולה, ועל האומה שלנו להיערך להגן על ירושלים". 

זירת הפיגוע באלעד  (צילום: אלון חכמון)
זירת הפיגוע באלעד (צילום: אלון חכמון)

"האויב רוצה להפוך את הקרב לקרב דתי", אמר עוד מנהיג חמאס בעזה, "ואנחנו בעד ונעננו לאתגר. מכאן אני קורא לאנשינו בגדה המערבית: הקרב הבא הוא הקרב שלכם"."אני אומר לכל העולם ולמנהיגי האויב שאסור לחזור על דימוי התוקפנות של חיילי הכיבוש במסגד אל-אקצא כמו שאירע לאחרונה. המבצעים ההירואיים האחרונים בתוך המדינה הכבושה (הפיגועים) הוכיחו שהישות הציונית חלשה יותר מקורי עכביש", כך לטענתו. 

לאחר הפיגוע הערב (חמישי) באלעד, הגיבו בחמאס ותקפו את ישראל. דובר חמאס חאזם קאסם אמר לרשת "אל-אקצא" כי "המבצע הוא חלק מהכעס של עמינו על המתקפות של הכיבוש נגד המקומות הקדושים. ההסתערות על אל אקצא לא תוכל להימשך ללא עונש". הוא הוסיף: "המבצע ההירואי (הפיגוע באלעד) הוא יישום מעשי של מה שההתנגדות הזהירה מפניו - שאל אקצא הוא קו אדום".