באלעד חשים הקלה לאחר לכידת המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני שאירע בעירו ביום חמישי. תושב העיר, מוטי כהן, סיפר בשיחה עם מעריב על התחושות הקשות בעיר מיום הפיגוע, האמון בכוחות הביטחון ולרגע הלכידה, בו הופתעו התושבים לגלות כי המחבלים נמצאו בקרבת מקום, על אף שהיו סבורים כי התרחקו.

בתום ארבעה ימי מצוד: נתפסו המחבלים מהפיגוע באלעד | צפו בתיעוד לכידתם

"הייתה תחושה של פחד ברחובות, אנשים לא יצאו החל מחמישי בערב, האנשים לא שלחו את הילדים למוסדות החינוך למרות הוראת ראש העיר", סיפר כהן.

לדבריו תחושות הפחד ליוותה את התושבים לאורך כל סוף השבוע. "זה ניכר גם בשבת – רבים שלא הגיעו לבתי הכנסת. מי שכן יצא לתפילה לא התעכב אלא מיהר לחזור לביתו. גם בשבת הייתה תנועה דלילה ברחובות. במקביל, הרעש של המסוקים שריחפו כל עת מעל שמי אלעד, החל מהפיגוע ועד לשעות האחרונות, היה ניתן לראות ולשמוע".

אחד המחבלים שביצע את הפיגוע באלעד (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
אחד המחבלים שביצע את הפיגוע באלעד (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

הוא ציין כי תושבי העיר האמינו כי כוחות הביטחון יצליחו להתחקות אחר המחבלים, וסיפר: "ראינו תנועה ערה של רכבים בשבת ברחובות הראשיים, שהלכו וחזרו, הייתה תחושה שהמחבלים לא ישרדו באלעד והם כבר התרחקו, אבל למרבה ההפתעה, כוחות הביטחון הצליחו ללכוד אותם לא רחוק מהעיר".

לבסוף נשאל, מהן התחושות לאחר לכידתם. על כך השיב: "הפליא אותנו, אנחנו בהלם שזה כאן ליד הבית שלנו, כלומר היה יכול להיות פיגוע נקמה נוסף, זה נסי נסים משמיים שהם הצליחו ללכוד אותם. לא ברור איך ניזונו, האם היה להם סיוע, הרבה סימני שאלה שעדיין לא ברורים לנו".