תא"ל (במיל') אמיר אביבי, מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, שוחח היום (ראשון) עם יואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5FM על תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד בהשראת מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר ואמר בתקיפות: "ישראל צריכה להיערך לחיסולו של יחיא סנוואר והנהגת החמאס. הם חבורת פחדנים". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בפתח דבריו הסביר אביבי: "יש שני מצבי יסוד שבהם נמצאים מחבלים או ראשי ארגון מחבלים - או שהם במצב נרדפות, שכל המחשבות שלהם הן סביב איך להימנע מחיסול, או שהם עוסקים בהוצאת פיגועים. זה דבר שמי שעוסק בטרור יודע אותו. אנחנו נמצאים במצב אבסורדי שבו מי שנרדף זה אנחנו ומי שרודף זה הם. הם לא נמצאים במצב נרדפות".

הוא הוסיף: "אנחנו בזמנו, בסוף שומר חומות, המלצנו להשאיר את המערכה בעזה פתוחה כמו בסוריה. בסוריה אנחנו כל בוקר, כל ערב, תוקפים, מתי שאנחנו רוצים ואיך שאנחנו רוצים לכאורה. בעזה זה לא קורה. סיימנו מערכה בשומר חומות שבעצם צה"ל הצליח להגיע להישג משמעותי כשהוא פגע אנושות בכל המערך הרקטי ארוך הטווח".

אביבי המשך וטען כי "צה"ל היה יכול להמשיך ולהעמיק את ההישג הזה וצה"ל לצערי הסתפק בשקט זמני. ויתרנו על דבר שהיה מאוד משמעותי והייתה הזדמנות גדולה לעשות אותו - שחרור הבנים שלנו תמורת הקלות הומניטריות. במקום זה 20 אלף פועלים פלסטינים יוצאים לארץ והבנים שלנו שם, זה בניגוד מוחלט לכל ההבטחות שנתנו למשפחות ולערכי היסוד שלנו כאומה". 

הוא הסביר כי לא מדובר במצב חדש: "ממש לא, זה עניין שמאז שהחמאס עלה לשלטון. המציאות שאנחנו נמצאים בה היא לא השאלה רק של עזה, עזה מקרינה היום על כל מדינת ישראל. היא מקרינה על הנגב, על הגליל, על יהודה ושומרון, על ירושלים. חמאס בגלל היכולת שלו לאיים על ישראל עם רקטות, הוא הפך להיות המנהיג המוסלמי שמוביל את המאבק על אל אקצא ובעצם דרך המאבק הוא יוצר השראה על כל המרחב, כולל מדינות אחרות. את ראש הנחש הזה צריך להוריד".

כשנשאל אם צריך לחסל את סינוואר השיב אביבי: "חד משמעית. מאז שהחל השיח הציבורי על חיסולו, סינוואר נכנס ללחץ, החמאס התחיל לשחרר הצהרות היסטריות. אתמול דיברתי עם בכיר בצה"ל שאמר לי שסינוואר פנה אלינו והתחנן על נפשו, אמר לא 'זה לא אני, לא שילחתי את המחבל הזה'. זה אומר שבכירי החמאס הם חבורת פחדנים שפוחדים על החיים שלהם. הם לא רוצים למות אבל אין להם בעיה שמי שמתחתם ימסור את נפשו לא סופרים חיי אדם".

כשנשאל מה צריך להיות הצעד הבא של ישראל אמר אביבי: "אנחנו באופן עקרוני צריכים לעבור ממצב של פסיביות כי בסוף התשובה של צה"ל היא לבנות עוד גדר, לשים עוד גדוד על קו התפר, במקום לצאת להתקפה. זה לא משהו שהצבא יכול לשנות ב-30 שניות. צריך לתכנן ולהיערך לזה. ישראל צריכה להתחיל להיערך לחיסול את הנהגת חמאס. בעבר היה לזה אפקט מטורף. יש לנו יכולת לשנות את המשוואה. היוזמה צריכה להיות בידיים שלנו".