הרג עיתונאית אל-ג'זירה: מתאם הפעולות בשטחים פנה הערב (רביעי) בבקשה לקבל את הקליע שנמצא בגופה של העיתונאית, שירין אבו עקל'ה, במטרה לערוך בו בדיקה פורנזית על-ידי המשטרה הצבאית החוקרת, בנסיון להתחקות אחר מקור הירי.

מתוך רצון לשקיפות, כך נטען, מדינת ישראל הציעה לנציג הרשות הפלסטינית וכן לנציג אמריקאי להיות נוכחים בתהליך הבדיקה הפורנזית של הקליע, כך על פי גורם ביטחוני בכיר.

בתדרוך טלפוני שערך שר הביטחון בני גנץ לכתבים זרים הערב, הוא הביע תנחומים על מותה של אבו עאקלה והבהיר כי מטרת התחקיר היא כדי לחשוף את חקר האמת. "לצערי אין לנו את הדרך לבצע חקירה פורנזית, לכן פנינו לפלסטינים בבקשה לקבל את הקליע", אמר. "אנחנו נמצאים בעיצומו של התחקיר, ואני לא רוצה לשלול כרגע שום תרחיש. אני כן יכול להגיד שישראל רואה חשיבות רבה בשמירה על חיי אדם ובחופש העיתונות".

השר הדגיש כי ישראל נמצאת בימים אלו בעיצומו של גל טרור, שגבה את חייהם של 19 קורבנות. על כך הוסיף: "גל הטרור מתודלק על ידי הסתה וארגוני הטרור. גל טרור שבו יצאו מפגעים מאזור ג'נין, ולכן אנחנו פועלים באזור השומרון. אנחנו נמשיך לפעול מול הטרוריסטים, ובד בבד נמשיך לעשות כל מה שאפשר בכדי להפריד ביניהם לבין האוכלוסייה".

"הלוואי שיכולתי לשלוח ארבעה חיילים שידפקו על הדלת ויביאו אדם שחשוד בטרור לחקירה", הסביר גנץ. "לצערי מדי לילה יורים עלינו, מנסים להוציא פיגועים, ובמציאות הזו אנחנו חיים ואנחנו פועלים בכדי לשמור על ביטחון אזרחי ישראל והביטחון בכל המרחב שנפגע מאותם הטרוריסטים".

בני גנץ  (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ (צילום: אבשלום ששוני)

נזכיר כי הבוקר, צה"ל פעל בג'נין ובמחנה פליטים הסמוך לה ובמסגרת זו, התפתחו עימותים בין צה"ל למתפרעים במקום, ובוצע ירי מאסיבי על ידי מחבלים לעבר הכוחות ואף הושלכו מטענים. במהלך העימותים, נהרגה כתבת אל ג'זירה שירין אבו עקל'ה. במשרד הבריאות הפלסטיני מיהרו לטעון כי הכתבת נהרגה מאש צה"ל. במקביל לכך, דובר צה"ל בערבית כתב בחשבון הטוויטר שלו כי ישראל מציע לפלסטיניים לקיים חקירה משותפת בנושא. 

מאז, הגיעו הגינויים מהעולם, לרבות ארצות הברית, כאשר כל אחד מן הצדדים טען לחפותו, בעוד הפלסטינים סירבו להצעה לקיים חקירה משותפת. בהמשך, ארגון הפתח דיווח כי נתיחת גופתה של הכתבת, במכון לרפואה משפטית באוניברסיטת א-נג'ח בשכם, העלתה על פי תוצאות ראשוניות, כי זו נפגעה מכדור שגרם לקרע במוח ובגולגולת. מנהל המכון, ראיין אל-עלי, אמר כי "הכדור שפגע בה היה ישיר וקטלני".