הותר היום (ראשון) לפרסום כי טורקיה סיכלה בחודש שעבר ניסיון איראני לפגוע ביעדים ישראלים במדינה. גורם ישראלי אישר בשיחה עם מעריב כי לפני כחודש, סוכל, במסגרת שיתוף פעולה בין ישראל לטורקיה, ניסיון הפיגוע בשטחי המדינה. הוא הדגיש כי בכל מקרה, הסכנה נותרה בעינה, ובישראל מעריכים שייתכנו ניסיונות איראנים נוספים לפיגוע ביעדים ישראלים.

גורם ישראלי בכיר אישר בשיחה עם מעריב כי לפני כחודש סוכל במסגרת שיתוף פעולה בין ישראל לטורקיה ניסיון חטיפה של ישראלי בשטחי המדינה. הוא הדגיש כי בכל מקרה כי הסכנה נותרה בעינה ובישראל מעריכים שייתכנו ניסיונות איראנים נוספים

כזכור, האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי (מל"ל) פרסם בחודש שעבר חידוד אזהרת מסע לטורקיה עבור מבקרים ישראלים. עפ"י גורמים במערכת הביטחון, מדובר באזהרות על רקע איום ממשי כלפי ישראלים בזירה הטורקית. כמו כן, חלה עליה ברמת האיום גם במדינות נוספות הגובלות באיראן. לפיכך, על אזרחים ישראלים לשמור על עירנות ולהקפיד על כללי הזהירות הנדרשים בכל נסיעה לאחת ממדינות אלו.

מסע הלוויה של קצין משמרות המהפכה (צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)
מסע הלוויה של קצין משמרות המהפכה (צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)

"מזה מספר שבועות, וביתר שאת מאז האשמתה של איראן את ישראל במותו של קצין משמרות, גובר החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם. בתוך כך, המל"ל ומערכת הביטחון מחדדים היום את אזהרת המסע לטורקיה ומבקשים להבהיר כי מדובר במדינה ברמת סיכון גבוהה לישראלים בימים אלו", נכתב בהודעת המל"ל.