רס"ר עמיחי כרמלי, מתנדב משטרה בן 46, שנדרס למוות ביום שבת בדרך המכבים בראשון לציון, סמוך לצומת בית דגן, הובא היום (ראשון) למנוחות בבית העלמין הצבאי בראשון לציון. כרמלי ז"ל, תושב העיר, שירת כמתנדב באגף התנועה במשטרה למעלה מ-15 שנים, והותיר אחריו אישה, שני ילדים, אב ושני אחים.

בתום הלוויה נפגשו אביו ואלמנתו עם מתנדבי המשטרה שנפצעו באירוע. "אני שמחה שיצאתם מזה בחיים", אמרה להם אלמנתו קרן והוסיפה "מת במקום, במדים ובמסגרת שאהב. זה לא יחזיר לי אותו אבל". 

אלמנת מתנדב המשטרה שנרצח נפגשה עם חבריו המתנדבים. צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, ספד לו ואמר: "עמיחי הפך בבוקר יום שבת לסמל לאומי להתנדבות ולתרומה מצילת חיים בשירות משטרת ישראל. את הזריחה של אותו בוקר יום שבת, עמיחי מכיר היטב בשנים האחרונות בהן התנדב בסופי השבוע במטרה להציל חיים של נערים ונערות שעושים את דרכם חזרה הביתה, להוריהם לאחר לילה של בילויים".

תופעת השכרות שהוא ביקש למגר, בשילוב עבריינות חמורה ובריונות, היא ככל הנראה זו שגדעה את חייו והפכה את הזריחה בבוקר אותה השבת, לזריחתו האחרונה בחיים. כשהשמש זרחה על מדינת ישראל, היא שקעה על משפחתו, על חבריו, על שותפיו לניידת, המתנדבים והשוטרים של אגף התנועה בגזרת השפלה שמספרים על עמיחי שהיה אחד המתנדבים הטובים ביותר, כזה שכולם רצו לצאת איתו למשמרת, כזה ששילב מקצועיות גדולה לצד מסירות אין קץ. כזה שנהג לסייע לכולם, תמיד, בכל שעה ועניין", הוסיף.

עמיחי כרמלי ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
עמיחי כרמלי ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)


מפכ''ל המשטרה בהלווית עמיחי כרמלי (צילום: דוברות המשטרה)
מפכ''ל המשטרה בהלווית עמיחי כרמלי (צילום: דוברות המשטרה)

עוד אמר: "הרכב שנמלט מניידת, ניסה לפרוץ את המחסום המשטרתי, ודרס למוות את עמיחי יכל לולא מחסום הביקורת בו פעלו וחבריו, לפגוע ברכב אזרחי ולגרום למותם של נערים שעשו דרכם מבילוי לילי, או לפגוע ברכב שבו משפחה עם ילדים קטנים שהשכימה מוקדם ויצאה לטייל בנופי ישראל". 

בהמשך, התייחס המפכ"ל לאירוע ואמר: "התפתחות החקירה, העדויות והראיות הובילו אותנו לייחס לחשודים את עבירת הרצח החמורה. אנו נעשה הכל בכדי שאלו שעברו בצורה גסה, אלימה, וברברית על החוק, ישלמו מחיר כבד עם ענישה שתרתיע אחרים להימלט מפני שוטרים, ולנסות ולפרוץ מחסום משטרתי. אני רואה באירוע פיגוע פלילי לכל דבר ועניין. המצב הביטחוני, לצד האיומים מבית, מציבים בפני המשטרה אתגרים שאין לשום משטרה אחרת בעולם".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ספד לו ואמר: "עמיחי נפל במילוי תפקידו כשנפגע על ידי פורעי כביש אלימים, שיהיו חייבים לשלם מחיר כבד מאוד על הפשע הנורא שביצעו. מי שנוהג ברכבו כשהוא בהשפעה אסורה של אלכוהול או לאחר שימוש בסמים, הוא בגדר פצצה מתקתקת ורוצח פוטנציאלי, והעונש על כך צריך להיות בהתאם".

עוד אמר: "עמיחי היה אדם מיוחד. בזמנו הפנוי בחר להתנדב ללבוש מדי משטרה ולצאת למשימות בנחישות, ללא לאות, שנה אחרי שנה – במשך למעלה מ-15 שנים. משמרת לילה אחרי משמרת לילה, עד ליל שישי האחרון, בו שוב ויתר על הנוחות האישית, המשפחה והחברים, לבש את המדים ויצא".

מוקדם יותר, גורם בכיר במשטרה המעורה בפרטי החקירה התייחס לאירוע דריסתו וסיפר: "רס"ר כרמלי נדרס למוות על ידי בן עוולה שפגע בו בעת שהיה במחסום בפעילות משטרתית להציל חיים.  החשודים שהיו ברכב נסעו דרך רחוב דם המכבי לכיוון בית דגן בפראות והתנגשו ברכב מסוים שהיה בנתיב שלהם, הם מתחמקים מהמקום ומהמשטרה באופן אכזרי במיוחד פוגעים במחסום משטרתי שהיה פרוס לרוחב הציר. בפגיעה הזאת נפגע באופן ישיר המתנדב עמיחי כרמלי שמצא את מותו במקום".

זירת הדריסה בראשון לציון (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הדריסה בראשון לציון (צילום: דוברות המשטרה)

אותו גורם ציין כי "אנו יודעים להגיד היום בסבירות מאד גבוהה מיהו הנהג שנהג ברכב, יודעים לציין כי הוא התכוון לפגוע במחסום המשטרתי שהוא בולט מאד לרוחב הכביש. יודעים להגיד באופן ודאי שהייתה בגופו כמות גבוהה הרבה יותר של אלכוהול מהמותר בחוק. יודעים להגיד היום שבגופו היתה עדות לשרידי סמים בזמן הנהיגה".

כאמור, בהתאם לממצאי החקירה עד כה, קבעה המשטרה כי האירוע ייחקר במישור הפלילי ותנהל את החקירה היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה של מרחב שפלה, יחד עם בוחני  מחוז מרכז, כאשר בתום בחינה מקצועית נקבע כי רמת החשד בחקירה תועלה לחשד לרצח. בית המשפט בראשון לציון האריך את מעצרם של הנהג החשוד ושל ארבעת המעורבים הנוספים עד ליום שלישי.