לראשונה: ישראל תיקח חלק כמשקיפה בתמרון ימי ואווירי גדול שמתקיים החודש במרוקו בהשתתפות כ־7,500 אנשי צבא מעשר מדינות, בהן ארה"ב, בריטניה, צרפת, ברזיל וכמובן מרוקו, שבשטחה מתקיים התרגיל. מדובר בתרגיל השנתי "האריה האפריקאי", וגנרל אנדרו רוהלינג, מפקד כוח המשימה של צבא ארה"ב בדרום אירופה, אמר ל"אפריקה ניוז" שמטרת התרגיל היא לתרגל שיתופי פעולה בין מדיניות אפריקה, בעיקר במערב היבשת, וכן לחזק את מטרותיה של ארה"ב במרוקו.

בפעם הראשונה ישראל שולחת נציגים רשמיים לתרגיל הזה, שבו משתתפים גם ארגון נאט"ו ומדינות מהיבשת, כמו גאנה, סנגל ותוניסיה. בתרגיל ייטלו חלק מטוסי קרב וכלי שיט, בדגש על מטוסי קרב מחילות האוויר של מרוקו ושל ארה"ב. כך מסר קצין צבא מרוקאי בכיר הקולונל הישאם אל־אמרני. התרגיל יסתיים בסוף החודש.

כמו כן, בפעם הראשונה מאז הקמתו של צה"ל ילמד קצין בכיר מצבא איחוד האמירויות במכללה לביטחון לאומי בישראל - כך פורסם אתמול בכאן ב'. הקצין, טייס F15 בדרגת אלוף משנה, ילמד במכללה בשנת הלימודים הקרובה באישור הדרגים הגבוהים ביותר בארצו, בראשם הנשיא מוחמד בן זאיד. גורם ביטחוני אמר שמעבר לחשיבות הסמלית בעצם השתתפותו בלימודים במכללה בישראל, יש גם נדבך של שיתוף פעולה ביטחוני ואזורי. הטייס הוא בוגר המכללה לביטחון לאומי באמירויות, שמתנהלת על פי תוכנית הלימודים האמריקאית.