מלחמת הצללים בין ישראל לאיראן, שהתנהלה במשך תקופה ארוכה בצורה חשאית, הפכה בתקופה האחרונה לגלויה יותר ויותר. הסיבה לכך היא הפרסומים הרבים אודות פעולות המיוחסות לישראל בטהרן, או על פעולות שהאיראנים טענו לביצוע פה. לצד הפעולות הללו, קשה לפספס את מספר הבכירים במשמרות המהפכה שאיבדו את חייהם, בצורה כזו או אחרת לאחרונה, לצד הדיווחים על מתקפות הסייבר ההדדיות.

פרשן חדשות 13 לענייני ערבים, צבי יחזקאלי, התארח הבוקר (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM ושוחח עימו על האירועים האחרונים המיוחסים לשני הצדדים, לצד ביקורו המתקרב של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן

"יש טלטלה ורעידת אדמה בכל קהילת המודיעין האיראנית. תראה, מישהו שם מחבל להם השכם וערב, וראית את הפעילות במפעל הפלדה, את התקלות שיש להם, את תקיפות הסייבר", הסביר יחזקאלי. עוד הוא הוסיף כי "אני חושב שבתקיפה האחרונה אפילו ממשלת ישראל הודתה בחצי פה שזו הייתה תגובה על הפעלת האזעקות. בסופו של דבר, יש כאן יכולת מדהימה, מעל הטבע אפילו, של המודיעין הישראלי ומודיעין זר אחר לפגוע בתוך איראן ולבצע ניקוי אורוות וחיסול בכירים".

הוא הדגיש כי הגנרל האיראני שנעצר לאחרונה בחשד לריגול למען ישראל, הינו בכיר ולא זוטר, והתייחס ליכולות המודיעין הישראליות: "בתוך שני עשורים המודיעין הישראלי שינה את השיח לעניין האיראני, והצליח להשיג הישגים מדהימים". יחד עם זאת הוא הדגיש כי פרוייקט הגרעין האיראני ממשיך כל העת.

הפרשן הסביר כי "למרות ההצלחות המודיעין הרבות עדיין יש את פרויקט הגרעין שממשיך קדימה. זאת אומרת, לא רק שזה לא עוזר את פרויקט הגרעין האיראנים מראים איזושהי עמידות וממשיכה את הפרויקט, והעולם מדבר עם איראן כאילו היא לא תוקפת או מותקפת". 

פרשן חדשות 13 ייחס את מעבר שיחות הגרעין לדוחא, לחתירתה של ארצות הברית לעבר חתימה על הסכם גרעין חדש, ואמר כי "מה שיש בדוחא זה שיחות כמעט ישירות בין ארה"ב לאיראן כשהמתווך הקאטרי יושב בין שני חדרים. אין את הסירבול של האיחוד האירופאי, וארה"ב יכולה לסגור מהר עניינים. זה מראה שארה"ב ממשיכה לחתור להסכם".

"בביקורו בישראל, ביידן יביא לנו סוכרייה בדמות פתיחות עם סעודיה", הערך, "מצד שני, הוא יודיע שהסכם הגרעין עם איראן מתקדם. שיטת המקל והגזר - הגזר יהיה היחסים עם סעודיה, והמקל הכואב יותר יהיה כשהאמריקאים יגידו לנו 'חברים, על אף כל הפעולות שלכם וההסתייגויות שלכם אנחנו הולכים להסכם, תתרגלו'", התייחס יחזקאלי לביקורו הצפוי של נשיא ארצות הברית בישראל.

לסיום, התייחס להחלטות החשובות שעל ראש הממשלה הנכנס, יאיר לפיד, לקבל בנושא האיראני: "פה ישראל נכנסת למצב ידוע והיא תאלץ לעמוד לבדה מול הגרעין. זה לפתחו של ראש הממשלה הנוכחי להחליט מה קורה עם הגרעין האיראני, וההחלטה תצטרך לקרות בקרוב". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM