העיתון הלבנוני אל אח'באר דיווח הבוקר (שני) כי חמאס סירב להעביר מידע חדש על גורלם של הדר גולדין ואורון שאול - ללא קבלת תמורה. מקור בארגון, אשר שוחח עם העיתון, ציין כי התמורה אותה הם דורשים מישראל היא "שחרור מחבלים קטינים, לצד שחרורם של מחבלים ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו שוב".

הוא המשיך וטען כי "ממשלת הכיבוש אינה רוצה להעניק למשפחות גולדין ושאול שביב תקווה אודות גורל הבנים, ולכן היא ממשיכה לשקר להן, תוך טענה כי הם אינם בחיים". הגורם המצוטט בדיווח תקף את ישראל והסביר: "אם הם אכן בטוחים שמדובר בגופות, אז על הממשלה הישראלית לאשר עסקה הכוללת את המידע שיאשר זאת, ואז עסקה לשחרורן". 

משפחת גולדין במסיבת עיתונאים - צילום: אבשלום ששוני

כאמור, מאז חטיפת השניים במהלך מבצע צוק איתן, דווח לא פעם על מגעים בדרגות שונות, באמצעות מגוון מתווכים מרחבי העולם, אך הם לא הבשילו לכדי התקדמות משמעותית. לפני כשנתיים אף דווח בעיתון הכווייתי "אל-ג'רידה", מפי מקורות שיש להם נגיעה לעסקה, שאמרו ישראל הביעה הסכמה לשחרור כל "כל הילדים האסירים מתחת לגיל 18, כל הנשים, ונותר רק להמשיך לדון במספר האסירים הפלסטינים המבוגרים שיש לשחרר אותם".

עוד דווח בעיתון "אילאף" כי חמאס מוכן לוותר "מעט" בנושא זה. גורמים בחמאס אמרו, כי מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, מוכן להעביר מידע בתמורה לשחרור המבוגרים, הנשים והילדים. "נוכל להתקדם בסוגיית החיילים הישראלים הנמצאים בשבי חמאס, שכן בתמורה לשחרור כל האסירים המבוגרים, החולים, הנשים והילדים כחלק מיוזמה הומניטרית בצל הקורונה - אנחנו נתן תמורה חלקית", אמר סינוואר בראיון לערוץ "אל-אקצא" מבלי לפרט.