מפקד מערך ההגנה האווירית לשעבר, חבר "הביטחוניסטים", תא"ל (מיל') צביקה חיימוביץ' התראיין הבוקר (חמישי) בתכניתו של יואב מינץ 'קפאין' ברדיו צפון 104.5FM, לאחר הפרסום של דובר צה"ל שמאשר כי מעבר לשלושת הכטב"מים שיורטו בדרכם לאסדת כריש בסוף השבוע האחרון, מספר ימים קודם לכן יורט כטב"ם נוסף באיזור הים:

"בנוגע לשאלה האם אנחנו נמצאים בכוננות אווירית וביטחונית שלא הכרנו בעבר, זו שאלה טובה. עם זאת, אנחנו לוקים לעיתים בזיכרון קצר מאחר והמציאות הזו של איומי חיזבאללה לא החלו בשבת או ביום רביעי בשבוע שעבר. מי ששכח, רק לפני ארבעה חודשים היה כלי של חיזבאללה בתוך שטחי ישראל למשך קרוב לשעה שהגיע עד בסמוך לאזור הכינרת, לכן זה רק מקרה אחד מיני רבים".

לשאלה האם בכל זאת הפעם הדברים הם שונים, השיב חיימוביץ' שצריך להסתכל על ההקשר בהסתכלות יותר רחבה. "לא היה לי ספק כי לפני שלושה שבועות, כשאסדת כריש הושטה למקומה, שיפתח מרחב חדש. זאת בגלל מספר סיבות. אחת: המרחב נמצא בסכסוך מדיני מתמיד בישראל, שנית זו הנקודה הכי מרוחקת צפונית למדינת ישראל, ולתפיסת חיזבאללה יש כאן התלכדות של אינטרסים והתכתבויות שונות המתווספות לעצם זה שחיזבאללה נמצא תחת הטייטל של 'מגן לבנון'", אמר, "לכן יש לו הזדמנות נוספת לייצר משוואה והרתעה מול מדינת ישראל, ולהביא לידי ביטוי את המרכיב הזה שהוא הכי רחוק ממדינת ישראל. בהבנתו זה חיכוך יחסית קטן עם ישראל בהקשר הריבוני - לכן נוצר כאן מרחב חדש. לדעתי זה לא נמצא מאחורינו, וזה ילווה אותנו במשך החודשים הקרובים".

בנושא היערכות מערכת הביטחון לאיום מעין זה, טען המפקד לשעבר ש"אין ספק כי רכיב שמחזיק תרחיש של נחיל כטב"מים שווה ערך למטח של מאה רקטות הנורות ממקור זר לעבר מדינת ישראל. זה תרחיש שלא זר ולא דמיוני עבורנו. דבר כזה חווינו במבצע שומר החומות שהיו מטחי רקטות של מאה רקטות בו זמנית המכוונים לעבר יישוב אחד, וזה תרחיש הגיוני שאי אפשר להוציא אותו מכלל אפשרות".

בתוך כך, הוסיף: "לגבי שאלת ההתמודדות, לכל מערכת יש את המגבלות שלה, אבל המערכות בסיס מתאמנות באופן רציף להתמודדות עם תרחישים מקומיים שהולכים וגדלים. הצדדים הם שונים, במקרה הזה חיזבאללה, ובמקרים אחרים חמאס, הג'יהאד ומעל כולם איראן, שנחשבת לאופרציה הגדולה והמרכזית ביותר באזור. לכן, אנחנו מתאמנים באופן רציף על התרחישים הללו. ניתן לראות את ההתקדמות שלהם בעולם הרקטות והטילים, רק בעשור האחרון ראינו כיצד הם פיתחו את יכולותיהם בהקשר המטחים".

בסיום השיחה, ציין חיימוביץ' כי "אני לא זוכר מתי במציאות הזו כלוחם, ומפקד במערך ההגנה האווירית, היה יום או לילה שיכולתי לומר שאנחנו לא בכוננות. זו המציאות שלנו ואנחנו נמצאים בה 360 מעלות 365 יום בשנה וכל פעם מתווספות עוד זירות. אנחנו חייבים להיות יותר דרוכים ומוכנים, כי תמיד האירועים הולכים ומתקדמים ואנחנו חייבים להיות צעד אחד לפניהם".