בתקשורת הטורקית פורסם אתמול (ראשון) תיעוד המציג כיצד סוכל הניסיון האיראני להתנקש בחייהם של ישראלים באיסטנבול, בהם גם קונסול ישראל בטורקיה, יוסי לוי-ספרי. בתמונות נראים כמה מחברי החוליה וכלי הנשק ששימשו אותם.

בין היתר, דווח כי אחד היעדים הפוטנציאלים למתקפה איראנית הייתה קבוצת תיירים ישראלית שהתארחה במלון בעיר תחת השם "צוות סין". בטורקיה דווח כי אחד מחברי הקבוצה, אזרח ישראלי בשם אופק, החל לבכות לאחר שבשיחת טלפון למלון נאמר לו כי הוא וחבריו יחוסלו הלילה בידי האיראנים.

המודיעין הטורקי חשף היום (חמישי) כי הצליח לסכל ניסיון חטיפה ופגיעה בשגריר ישראלי לשעבר ובאשתו שהתארחו במלון ברובע ביוגלו, בסמוך לאזור העיר העתיקה. בעקבות כך, המשטרה וארגון הביון הלאומי של טורקיה ביצעו הלילה מבצע מעצרים נרחב במהלכו נעצרו כעשרה חשודים, בינהם משתפי פעולה מקומיים, במלון ובשלושה בתים נפרדים במחוז בייליקדוזו, כ-15 ק"מ ממרכז העיר, ובמלון 'דה סול איסטנבול', המצוי במרחק 5 ק"מ מהקונסוליה האיראנית.במהלך המבצע נתפסו מסמכים רבים, חומרים דיגיטליים, משתיקי קול ואקדחים. חקירתם של החשודים נמשכת, אולם מפרטים ראשונים עולה כי הם תכננו גם לחטוף ולתקוף דיפלומטים ישראלים וקבוצות תיירים באיסטנבול. על פי הדיווח, המוסד איתר ישראלים שהיו על הכוונת והטיס אותם במטוס פרטי חזרה לישראל.

כזכור, המודיעין הטורקי חשף בסוף יוני כי הצליח לסכל ניסיון חטיפה ופגיעה בשגריר ישראלי לשעבר ובאשתו שהתארחו במלון ברובע ביוגלו, בסמוך לאזור העיר העתיקה. 

בעקבות כך, המשטרה וארגון הביון הלאומי של טורקיה ביצעו הלילה מבצע מעצרים נרחב במהלכו נעצרו כעשרה חשודים, בינהם משתפי פעולה מקומיים, במלון ובשלושה בתים נפרדים  במחוז בייליקדוזו,  כ-15 ק"מ ממרכז העיר, ובמלון 'דה סול איסטנבול', המצוי במרחק 5 ק"מ מהקונסוליה האיראנית.

במהלך המבצע נתפסו מסמכים רבים, חומרים דיגיטליים, משתיקי קול ואקדחים. חקירתם של החשודים נמשכת, אולם מפרטים ראשונים עולה כי הם תכננו גם לחטוף ולתקוף דיפלומטים ישראלים וקבוצות תיירים באיסטנבול. על פי הדיווח, המוסד איתר ישראלים שהיו על הכוונת והטיס אותם במטוס פרטי חזרה לישראל.