ירי מקלעים בוצע מוקדם יותר היום (שלישי) אל עבר מושב נתיב העשרה שבצפון עוטף עזה. דובר צה"ל עדכן כי בתום סריקות שנערכו במקום, אותר הקליע במבנה תעשייתי ובתום חקירה מסתמן כי מקור הקליע הינו מירי שבוצע מרצועת עזה. בשל כך, כלי טיס תקף בתגובה עמדה צבאית של ארגון הטרור חמאס בצפון הרצועה. 

סוכנות הידיעות הפלסטינית שיהאב דיווחה כי בתקיפה נורו כשלושה טילים לעבר עמדה סמוך לבית חאנון. לא דווח על נפגעים. 

הקליע שנורה לעבר נתיב העשרה (צילום: דובר צה''ל)
הקליע שנורה לעבר נתיב העשרה (צילום: דובר צה''ל)

בסוף השבוע האחרון ארבע רקטות נורו מעזה לשטח ישראל, בתגובה לכך צה"ל תקף ברצועת עזה מטרות של ארגון חמאס. מספר שעות לאחר מכן, הושמעה התרעה נוספת במושב אחוזם, בה גם כן זוהו שני שיגורים. שניהם נפלו בשטח פתוח, ומדובר צה"ל נמסר כי בהיעדר צורך לא בוצע יירוט.

כאמור, בתגובה לירי מטוסי קרב תקפו מטרות של חמאס, בהן מתקן לייצור אמצעי לחימה ואתר צבאי ובו סדנת ייצור תת קרקעית לחומרי גלם רקטיים, במרכז רצועת עזה. דובר צה"ל ציין כי האתר שנתקף הוא "מהחשובים והגדולים ברצועה לייצור חומרי גלם רקטיים לארגוני הטרור".

תקיפת צה"ל ברצועת עזה, דובר צה"ל

דיווח: רחפן של צה"ל נפל בדרום לבנון

במקביל לכך, כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי רחפן של צה"ל נפל בסמוך לכפר ואזני שבדרום המדינה. 

הרחפן הצה''לי שהתרסק בשטח לבנון (צילום: רשתות חברתיות ערביות,מתוך רשתות חברתיות אמריקאיות)
הרחפן הצה''לי שהתרסק בשטח לבנון (צילום: רשתות חברתיות ערביות,מתוך רשתות חברתיות אמריקאיות)

כזכור, אתמול הפיל צה"ל רחפן שחצה משטח לבנון לשטחה של ישראל. מטעמו של דובר צה"ל נמסר כי הרחפן משוייך ככל הנראה לארגון הטרור חיזבאללה. עוד נמסר כי הרחפן זוהה במרחב החטיבה המרחבית 300, והיה במעקב של יחידות הבקרה האוויריות לאורך כל האירוע: "צה״ל ימשיך לפעול על מנת למנוע כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל".

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ קיימו היום סיור בפיקוד הצפון ובקו הגבול עם לבנון, ובסיומו שלחו מסר תקיף: "ישראל ערוכה ומוכנה לפעול כנגד כל איום. פנינו אינן לעימות אך מי שינסה לפגוע בריבונות שלנו או באזרחינו, יגלה מהר מאוד שהוא עשה טעות חמורה".