לילה לא שקט עבר בקסבה של שכם, כאשר קולות הפיצוצים והירי נשמעו ברחובות. הקולות הללו, הם חלק מפעילות משותפת של לוחמי הימ"מ, בשיתוף עם מג"ב, צה"ל והשב"כ, אשר התרחשה באזור במהלך הלילה (בין שבת לראשון) ובמהלכה חוסלו מספר מחבלים. אין נפגעים לכוחותינו, ועל פי הדיווחים ברשתות הפלסטיניות, שני המחבלים שחוסלו הם עבד סובח ומוחמד אל-עזזי.

חילופי אש בפעילות צה"ל בטול כרם; הפלסטינים מדווחים על הרוג בשכם

בפעם השנייה בתוך כ-24 שעות: מתחם קבר יוסף הושחת ע"י פלסטינים | צפו

כוח ימ"מ ירה עשרות כדורים לאור יום: חוסלו שלושה מחבלים שביצעו פיגועי ירי

כאמור, לוחמי הימ"מ הגיעו במהלך הלילה אל הבית המבוקש, ובמשך שעות ניהלו לחימה נגד מחבלים שירו ירי חי והשליכו מטעני חבלה לעבר כוחותינו. לוחמי הימ"מ הגיבו בירי חי וירי של מספר אמצעים נוספים עד לנטרול המחבלים שהיו בתוך הבית ועל גג הבית. 

ההרס בשכם לאחר המבצע של ימ''מ (צילום: רשתות ערביות)
ההרס בשכם לאחר המבצע של ימ''מ (צילום: רשתות ערביות)

ההרס בשכם לאחר המבצע של ימ''מ (צילום: רשתות ערביות)
ההרס בשכם לאחר המבצע של ימ''מ (צילום: רשתות ערביות)

ההרס בשכם לאחר המבצע של ימ"מ. צילום: רשתות ערביות

כמו כן, במהלך כל הפעילות הגיעו מספר מחבלים חמושים שירו על כוחותינו מהפריפריה. לוחמי הימ"מ הגיבו בירי, זוהו מספר פגיעות במחבלים. כאשר הסתיים קרב היריות לוחמי הימ"מ נכנסו אל הבית ובסריקות אותרו אמצעי לחימה רבים, נשקים ומטעני חבלה. 

הנשק שנתפס בשכם (צילום: דוברות המשטרה)
הנשק שנתפס בשכם (צילום: דוברות המשטרה)

ממג"ב נמסר כי "ידם של לוחמי משמר הגבול והיחידות המיוחדות של החיל יחד עם כוחות צה"ל ושב"כ יגיעו לכל מקום בו יסתתרו מחבלים וימשיכו בפעילות המשותפת ביהודה ושומרון על מנת לשמור על ביטחון אזרחי ישראל".

כמו כן, לוחמי יחידת דובדבן, סיירת נח״ל וכוחות מג"ב בכפר קאבטיה שמדרום לג'נין ועצרו שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. במהלך הפעילות הלוחמים ירו לעבר חמושים שפתחו באש במרחב. המבוקשים ואמצעי הלחימה שנתפסו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. במהלך הלילה נעצרו סך ארבעה מבוקשים, אין נפגעים לכוחותינו.

סוכל ניסיון הברחה ימי בגבול מצרים

בתוך כך, לוחמי צה"ל סיכלו הלילה ניסיון הברחה ימי בגבול מצרים. במהלך הלילה, כלי שיט פלסטיני יצא ממצרים לכיוון רצועת עזה וחרג לשטח האסור לכניסה לדיג בדרום הרצועה, תוך הפרת ההוראות הביטחוניות וההנחיות.

לוחמי זרוע הים כרזו לעברו, ומשלא נענה לקריאות, הלוחמים ביצעו ירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. החשודים שהיו על כלי השיט שחו לחופי הרצועה. על הסירה נמצא ציוד שיועד לארגון הטרור חמאס.