הקבינט המדיני-ביטחוני הורה היום (ראשון) לקזז כ-600 מיליון שקלים מכספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית. מדובר בסכום שזהה לסך הכספים שהרשות הפלסטינית העבירה בשנה שעברה לאסירים פלסטינים בבתי הכלא בישראל ולמשפחותיהם. הכספים יקוזזו ב-12 פעימות.

‏במהלך הדיון בקבינט, נמנע שר הבריאות ניצן הורוביץ' בהצבעה על קיזוז כספי המיסים הפלסטינים: "זה חוק שמחשק את הממשלה. אנחנו בסוף מחזירים את הכסף הזה לרשות בהלוואות. יש לנו עניין בהמשך שיתוף הפעולה הביטחוני והאזרחי איתם ולכן זה מהלך לא חכם".

‏שרת התחבורה מרב מיכאלי ציינה במהלך הדיון: "יש פה הזדמנות גדולה מאי פעם שהרשות הפלסטינית תפסיק את התשלומים למחבלים ולכן כדאי לקיים שיח מדיני עם הרשות בעניין". רה"מ החליפי נפתלי בנט הגיב לשרת התחבורה: "אסור לנו להידבר איתם על עניין התשלומים למחבלים". ומיכאלי השיבה: "לא נדבר רק על זה, אבל זו סוגיה שצריך לפתור בשיח מדיני איתם ולהגיע לניצחון ישראלי".

אבו מאזן השבוע, בלשכתו ברמאללה (צילום: רויטרס)
אבו מאזן השבוע, בלשכתו ברמאללה (צילום: רויטרס)

כמו כן, בקרע גל הטרור שאירע בחודש אפריל, אישרה הממשלה את הצעת רה"מ לשעבר בנט, שר החוץ לפיד ושר הרווחה מאיר כהן, להקים צוות שיגבש מדיניות באשר לשלילת זכאויות של משפחות מחבלים תושבי ואזרחי ישראל, אשר ביצעו מעשי איבה ועבירות ביטחון, לגמלאות, קצבאות ויתר ההטבות מגופי המדינה.