מבצע "עלות השחר": רן כוכב, דובר צה"ל, התייחס מוקדם יותר היום (שישי) בריאיון ל"חדשות 12" לפתיחתו של המבצע הצבאי בעקבות איומי הג'יהאד האיסלאמי. "צה"ל יצא אחר הצהריים למבצע 'עלות השחר', בדיוק בשעה 18:16, במבצע מתוזמן במערכה נגד הג'יהאד הפלסטיני", אמר בפתח דבריו. 

מבצע "עלות השחר" – סיקור מיוחד:
"מפקד מרחב צפון": זה בכיר הג'יהאד שחוסל בעזה
גורם צבאי בכיר: "הג'יהאד האסלאמי קידם פיגוע רצחני"
ישראל העבירה מסר: המבצע מוגבל, תגובת חמאס תוביל להסלמה
בעקבות המבצע: הוראות ומגבלות פיקוד העורף לאוכלוסיה האזרחית

הוא ציין כי צה"ל תקף מוקדם יותר בשני גלים שונים, במהלכם חוסל ג'עברי כיהן, מחליפו של אבו אל-עטא, מנהיגו לשעבר של הארגון אשר חוסל גם הוא. כמו כן, הוא דיבר על גיוס המילואים הרחב בעקבות פתיחתו של המבצע: "צה"ל גייס בהוראת הדרג המדיני 25 אלף אנשי מילואים, על מנת להיערך לכל אפשרות שלא תבוא. אין לנו עניין להאריך את המערכה, אבל היא עוד לא הסתיימה. זה עוד יקח זמן רב, יש חוסן לאומי פנטסטי, נדרשת פה סבלנות".

כוכב הוסיף באשר לפעילות צה"ל: "אנחנו ממשיכים לפעול, כלי טיס שמאויישים ושאינם מאויישים ומופעלים מרחוק, נמצאים מעל הרצועה על מנת למנוע אפשרות של ירי שיכול בהחלט להיות. אנחנו נבקש מתושבי העוטף וגם שרחוקים יותר, להישמע להוראות פיקוד העורף בעקבות המצב המיוחד שהכרזנו עליו".

לאחר מכן, הוא העביר העביר מסר לארגוני הטרור, ואמר כי "אני רוצה להעביר מסר ברור, אנחנו בלחימה נגד הג'יהאד האיסלמי. אנחנו במערכה ממוקדת, אנחנו לא מוכנים ששלושה ימים יאיימו עלינו. עשינו פעילויות מודיעיניות שהשתיקה יפה להם. ההתרעה על בידוד המרחב הייתה כזאת שחייבה אותנו לבודד ומעט להגביל את התנועה בעורף. תקפנו בעוצמה עם מודיעין פנטסטי".

לסיום, דובר צה"ל פירט לגבי ההיערכות לקראת פתיחתו של המבצע: "חיכינו לרגע הנכון, על מנת לבדוק בדיוק בחלון ובדירה שלו, הייתה הזדמנות. הצלחנו בו זמנית לעשות את הדברים האלה. יהיו עוד ימים ורגעים מורכבים, יכול להיות שיהיה ירי לעבר ישראל, גם את זה לא נאפשר ונפעל בתקיפות. אנחנו עם 25 אלף אנשי מילואים החל ממחר, נמשיך ונתכונן לכל התפתחות".