סוריה דיווחה אמש על תקיפה ישראלית בעיר הנמל טרטוס, כאשר קצין סורי אף חשף הבוקר (שני) מימדי הנזק שגרמה התקיפה. בעקבות התקיפה, תא"ל במיל' צביקה פוגל טען ב-104.5FM כי "איראן תרצה להגיב ולהחזיר את כבודה הערבי האבוד בעזרת חיזבאללה".

בפתח דבריו הסביר הקצין הבכיר לשעבר כי "טרטוס היא הגישה היחידה שיש לסוריה לחוף הים התיכון מצפון ללבנון, בין טריפולי ללטקיה. צריך לשים לב שעל פי מקורות זרים, אנחנו תוקפים במקומות או יש שדה תעופה או גישה לים. למה? כי אלה מקומות הגישה הנוחים ביותר לשם ניתן להביא אמצעי לחימה, חדשים, ישנים, מיוחדים, מדוייקים".

עוד הוא הוסיף כי "המאזין הממוצע ישאל מה יש לכל כך הרבה איראנים לעשות בסוריה. הם לא יצאו לנופש וזה לא חופשת הקיץ שלהם. הם נמצאים שם כי הם תומכים בחיזבאללה, שהוא כוח משלוח איראני בגבולה של ישראל שיש לו תפקיד אחד בלבד בבוא היום: להרוג יהודים".

לטענתו, צה"ל מחזיק היום ביכולת לפגוע באופן נקודתי בכל בעל אינטרס לפגוע בישראל: "יש למדינת ישראל נשק מאד מדויק שיכול להגיע כמעט לכל מקום במזרח התיכון. היום כבר מותר לספר, היתה לי הזכות להיות מפקד היחידה הזאת בעבר, טילי תמוז, היום כולם מדברים על זה, בין השאר מדברים על כלי טיס בלתי מאויישים שעליהם ממוקמים טילים שיכולים לפגוע במטבע שגודלו שקל וגם להגיד איזה שנת ייצור הוא".

"המודיעין למטרות שיש לנו הוא מודיעין יוצא מן הכלל: 8200, או אמ"ן של צה"ל יודעים להביא מודיעין מדוייק מאד ותודות לטכנולוגיה החדישה שהמצאנו ונמצאת אצלנו לתקוף את הדבר הזה ולא לאפשר לחיזבאללה להיות מוכן בסופו של דבר למה שהוא רוצה לעשות ואני מדגיש שוב, האיראנים נמצאים בסוריה לא לצורך נופש אלא לעזור לחיזבאללה ולמה סוריה עוזרת לאיראן? מי עזר לסורים לנצח את המורדים?".

על האפשרות כי איראן תרצה להגיב בפגיעה נגד ישראל בעקבות התקיפה שיוחסה לה הלילה אמר כי "האם תיתכן תגובה של איראן? זאת השאלה הנכונה לשאול. על פי סך כל הפגיעות שאיראן סופגת בשנתיים האחרונות, גם בתוך איראן עצמה, כל מיני מדענים או גנרלים, שעל פי מקורות זרים, החזירו את נשמתם לבורא, אני מעריך שאיראן תרצה להחזיר לעצמה את הכבוד הערבי האבוד, האם היא תבצע את זה בעזרת חיזבאללה או כוחות אחרים, לא יודע להגיד לך, אבל אם זה יהיה בעזרת חיזבאללה, מאז ומתמיד חיפש את הדרך לפגוע במדינת ישראל דרך פגיעה בצה"ל, כדי להראות לעולם הערבי שהוא יודע להתמודד נגד צה"ל ולכאורה לא פוגע באזרחים כמו שעושים ג'יהאד האיסלאמי או חמאס או גופים אחרים".