לוחם צה"ל פלט הלילה (חמישי) כדור לעבר חברו בזמן נסיעה ברכב צבאי ממוגן, במהלך יציאת כוחות צה"ל מהפעילות לאבטחת כניסת מתפללים לקבר יוסף בעיר שכם. מדובר צה"ל נמסר כי הכדור נורה לעבר חזה הלוחם ונבלם על ידי האפוד המגן הקרמי שלבש. עוד נמסר כי אין נפגעים בתקרית וכי האירוע מתוחקר.

האירוע התרחש כיומיים לאחר הטרגדיה סמוך לטול כרם, במהלכה נהרג סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל, מאש חברו, שירה לעברו בשוגג במהלך שמירה. מהתחקיר הראשוני עולה כי האירוע התרחש במהלך פעילות מבצעית בקו התפר, במסגרתה עזב סמ"ר פיטוסי ז"ל את עמדת השמירה ועם חזרתו לעמדה, זוהה ע״י לוחם אחר, כחשוד. כתוצאה מהטעות בזיהוי, הלוחם ביצע ירי לעברו של פיטוסי ז"ל. 

מיד לאחר הפגיעה, עם הבנתו של הלוחם היורה, כי מדובר בטעות בזיהוי, דיווח על האירוע למפקדיו אשר הזעיקו טיפול רפואי לנקודה. הצוות הרפואי הגיע בתוך דקות והעניק ללוחם טיפול רפואי ראשוני בשטח. לאחר מאמצי החייאה רבים, פונה סמל-ראשון נתן פיטוסי ז״ל לבית החולים ושם נקבע מותו.

כאמור, במהלך הלילה פרצו עימותים אלימים בין כוחות הביטחון למחבלים באזור קבר יוסף הסמוך לשכם, כך דיווחו בתקשורת הפלסטינית. עוד דווח כי במהלך העימותים נהרג בן 18 ממחנה הפליטים בלאטה בשם ואסים חליפה. כמו כן, צוין כי במהלך התקרית נפתחה אש לעבר ג'יפ של צה"ל, לא דווח על נפגעים בקרב כוחותינו. בנוסף להרוג, דיווחו הפלסטינים על לפחות 70 פצועים, ביניהם שלושה באורח קשה.