ניסיון פיגוע בבנימין: חשודים ירו אמש (שבת) לעבר קו אוטובוס ישראלי שנסע בסמוך לכפר סילוואד שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין. אין נפגעים ונזק נגרם לאוטובוס. בתוך כך, כוחות צה"ל החלו בסריקות במרחב אחר החשודים.

בעקבות הירי, ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית מסרו: "התחבורה הציבורית בכלל והאוטובוסים בפרט הם סמל שלטון ולכן הנהגים והנוסעים מותקפים שוב ושוב. משרד התחבורה חייב לאמץ במהירות הבזק את התוכנית לצמצום האלימות והטרור שהוכנה ע"י ארגון הנהגים וההסתדרות הלאומית. אסור שדם הנהגים והנוסעים יהיה הפקר".

מוקדם יותר, סוכל פיגוע במעבר אליהו. הבודקים הביטחוניים של רשות המעברים היבשתיים במשרד הביטחון עצרו הערב (שבת) שלוש נשים פלסטיניות במעבר אליהו. לאחר המעצר, נמצא ברכבן נשק מסוג "קרלו".

הנשק שנתפס ברכבן של הפלסטיניות במעבר אליהו (צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון)
הנשק שנתפס ברכבן של הפלסטיניות במעבר אליהו (צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון)

מתחקיר ראשוני עלה כי הנשים, בנות 26 תושבות שכם, ללא היתר עבודה בישראל. המעצר התבצע לאחר שאחד המאבטחים שחשד בנשים, עצר אותן לאחר שהתקרבו עם הרכב ועצר אותן לבידוק. על פי הערכות, המחבלות הפלסטיניות רצו לבצע פיגוע במעבר.

בתוך כך, הפרשן הצבאי של "מעריב" טל לב רם שוחח עם ענת דוידוב וגולן יוכפז והתייחס לאירועים האחרונים. בפתח דבריו, התייחס לירי לעבר אוטובוס, וכינה את האירוע "נס גדול" והצהיר כי "זה יכל להיגמר עם תוצאות קשות מאוד".

"18 קליעים פגעו באוטובוס הזה ללא נפגעים. הנהג המשיך את הנסיעה, החלטה שכנראה הייתה נכונה, עצר בצומת שילה ושם התבררה התמונה המלאה", הוסיף, "אנחנו רואים בתקופה האחרונה שלושה פיגועים שהתרחשו באוטובוס, מבחינת נפח המספרים בהחלט רואים עליה בשטח".

בהמשך, התייחס לסיכול הפיגוע במעבר אליהו:  זה לא אירוע מובהק שאנחנו יכולים בוודאות להצביע ולהגיד שזה פיגוע. מאבטח עירני מזהה רכב שנמצא סמוך למעבר שמאויש 24 שעות ביממה, ניגש לשלוש נשים שנראות לו חשודות, בודק את הרכב, מוצא שם רובה מסוג קרלו".

"הנשים לא התנגדו, הן נעצרות לחקירה - המכתב שבתחילה סבור שהוא מכתב התאבדות התברר כמשהו אחר. כמובן שהחשד הראשוני הוא פיגוע, אבל את הדברים ידעו בחקירת השב"כ כי יכול להיות ויש אפשרות שהן רצו להיעצר", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM