אלוף (מיל') ישראל זיו, לשעבר ראש אגף מבצעים במטכ"ל, התראיין הבוקר (חמישי) אצל ניסים משעל וגיא פלג בתכניתם ב-103FM, בנוגע למשא ומתן בין איראן והמעצמות על הסכם הגרעין, ותגובת ישראל לנושא המורכב.

דיווח: לפיד ביקש לתאם שיחה עם ביידן על הסכם הגרעין - זו הייתה תשובת האמריקאים
הבית הלבן מבהיר: סגירת החקירות נגד איראן - לא תנאי לחזרה להסכם הגרעין

"בואו נתחיל מכך שכנראה שהסכם גרעין הולך להיחתם, הרי אם לא - לא הייתה כל כך הרבה דחיפות מכל הצדדים, גם האיראנים וגם האמריקאים להגיע להסכם", טען זיו בפתח השיחה, "אז בסוף הוא ייחתם, אם זה תוך ימים או חודש, זה לא הסיפור. ההשפעה שלנו על ההסכם בסך הכול נמוכה ביותר. מצד שני, אנו חייבים להתנגד לו, כי זה חלק מהלגיטימציה שלנו להמשיך לעשות את מה שעושים באיראן ואולי יום אחד לקבל גם את ההחלטה לתקוף שם, או לשמר לנו את האופציה. חשוב להבין שכשאר נדרש, אנו נהיה שם, אבל לא בטוח שהאחרים יהיו שם עבורנו".

בהמשך, התייחס למשמעויות של ההסכם, שהן לאו דווקא מעידות על התחמשות גרעינית איראנית. הבכיר לשעבר ציין: "בשלושת השנים שהיה הסכם גרעין, הפיתוח של הגרעין נעצר. בארבעת השנים שלא היה הסכם גרעין, הגרעין התקדם הרבה יותר מהשנים הקודמות לו. זה אומר שהחזרה להסכם הגרעין, גם אם זה ההסכם הגרוע של 2015, יש לו סיכוי כנראה יותר טוב מהיעדר הסכם, להשהות את המשך פיתוח הגרעין".

יחד עם זאת, זיו אמר כי "כסף רב הולך לזרום פנימה לאיראן. ברור שחלק ממנו הוא חיוני למצב הקטסטרופלי של הכלכלה בתוך איראן, אבל אין ספק שחלק ממנו ילך לסוריה ולבנון ויגביר דווקא את הלחימה הקונבנציונאלית של האיראנים כנד ישראל וכנגד המערב. זה, לדעתי, במידה רבה מדאיג לא פחות". 

לקראת סיום הריאיון, זיו ביקש להבהיר כי איננו תומך בהסכם: "אני לא בעד ההסכם, אני רק טוען שהוא ייחתם גם אם אנחנו לא רוצים. הסכם הגרעין זה הגרוע במיעוטו, אין לי שום דבר טוב להגיד עליו. מי שעושה פחות קולות ורעש, אבל הרבה יותר מוטרד מהורדת הסנקציות, אלה הסעודים. עבורם, התחזקותה של איראן היא הרבה יותר מדטרמיניסטית ומשמעותית והם חרדים מאוד בעניין הזה".