המשא ומתן הסתיים? ארה"ב הגיבה אמש להערות של איראן על הטיוטה הסופית של הסכם הגרעין, בין הרפובליקה האסלאמית למעצמות המערב. זאת, על רקע הדיווחים כי ההסכם הולך ומתגבש, וכי איראן קרובה לחתימה. על כך, פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז משה דיין ללימודי המזרח התיכון ואפריקה באוניברסיטת תל אביב, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM וסבר כי "האיראנים לוקחים כאן משהו שנותן להם חסינות מפני מתקפה צבאית".

בפתח דבריו, אמר פרופ' רבי: "אין ספק שהמצב שבו האיראנים נמצאים כרגע, הוא אולי הטוב ביותר שהם הגיעו אליו. ההסכם הזה מעקר חלק ניכר מהסנקציות האמריקניות מתוכן משום שהוא מכשיר שרץ בדמות בנקאות פיננסים ואורגנים ששייכות בעצם למשמרות המהפכה, כך שהסנקציות כבר לא יהיו כפי שהיו. אני טוען כבר 15 שנה שהעיכוב הוא מה שהביא את איראן - הרי הולכים לשחק בסופו של דבר עם שחקן שהוא אלוף במשא ומתן, עם יד קשורה מאחורי הגב".

בהמשך, טען כי "ארה"ב ואירופה צריכות את ההסכם. האיראנים יוצאים מנקודת ההנחה שברגע שארה"ב נמצאת בתוך ההסכם, ידיה של ישראל כבולות, או כבולות באופן חלקי, לכל מה שקשור מה שקשור מתקפה כוללת. ספק אם ישראל יכולה לעשות דבר כולל כזה".

לדבריו, איראן תחתום בסופו של דבר על ההסכם, ואמר כי "זה משטר שחי רק עם סנקציות, שבכלל לא יודע מה זה לחיות בלי סנקציות, צריך לקחת בחשבון שכל חייו היא סנקציה אחת גדולה - החל משנת 77'. אז בוודאי שילכו על ההסכם, הם פשוט מעלים את המחיר עד לאופטימום, זה מה שהם עשו בשנה האחרונה", אמר, והוסיף: "כשההסכם ייחתם זו תהיה טלטלה במונחים גיאופוליטיים במזרח התיכון".