שר הביטחון בני גנץ סיים אמש (חמישי) את ביקורו במפקדת סנטקום בטמפה שבפלורידה. הוא התקבל במקום ע"י מפקד סנטקום הגנרל מייקל קורילה, וקיים מפגש עם מטה סנטקום. עוד קיים שר הביטחון סיור בחמ"ל המרכזי, וכמו כן ביקר בטייסת מתדלקי ה- Kc-135.

ארה"ב: "התשובה שלנו לא עומדת בציפיות של איראן"
דיווח: בכיר במשמרות המהפכה חוסל בסוריה בתקיפה אמריקאית  

במסגרת הביקור נידונו שיתופי הפעולה המבצעיים בהתקפה ובהגנה באזור, מול האיומים השונים, כשבראשם האיום האיראני. בין השאר דובר על הגברת האימונים ושיתופי הפעולה בין המדינות, בים, באוויר, ביבשה, בסייבר ובמודיעין.

שר הביטחון בני גנץ עם חיילים אמריקאים (צילום: U.S. Central Command, Sgt. John Onuoha.)
שר הביטחון בני גנץ עם חיילים אמריקאים (צילום: U.S. Central Command, Sgt. John Onuoha.)
 

"אני מבקש להודות לגנרל קורילה על האירוח. שיתוף הפעולה של ישראל עם סנטקום ומדינות האזור הוא גיים צ'יינג'ר ביכולת לשמור על הביטחון, היציבות והשלום במזרח התיכון, בייחוד מול איראן ושלוחיה", ציין גנץ שהוסיף: "אנחנו נמשיך להעמיק את שיתוף הפעולה, להרחיב את הפעולות הנדרשות בכדי לפגוע בשלוחי איראן, ולדאוג שלעולם לא יהיה לה נשק גרעיני. כולנו מבינים את הצורך לדאוג שלאיראן לעולם לא תהיה מטריה גרעינית  שתחתיה היא ושלוחיה יפיצו טרור ויאיימו על העולם והמזרח התיכון. זה יהיה גם המסר שאעביר בביקור בוושינגטון ובפגישתי עם היועץ לביטחון לאומי ג'ק סאליבן".

כזכור, במטה לביטחון לאומי עובדים בימים האחרונים לתיאום שיחה בין הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן לראש הממשלה יאיר לפיד ברקע ההתקדמות במשא ומתן להסכם הגרעין עם איראן, כך דווח שלשום ב"חדשות 13". על פי הדיווח, השיחה טרם נערכה בעוד התשובה האמריקאית לדחייה היא כי "הנשיא בחופשה". עוד צויין כי גם שר הביטחון בני גנץ שימריא לוושינגטון לא צפוי להיפגש עם מזכיר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין, משום שזה נמצא מחוץ לעיר. כמו כן, גורם מדיני מסר לחדשות 13 כי "הפערים עם האמריקאים גדולים מאוד".

שר הביטחון בני גנץ בביקור במפקדת סנטקום בטמפה, פלורידה. (צילום: U.S. Central Command, Sgt. John Onuoha.)
שר הביטחון בני גנץ בביקור במפקדת סנטקום בטמפה, פלורידה. (צילום: U.S. Central Command, Sgt. John Onuoha.)