גורם ביטחוני בכיר התייחס הערב (שישי) לביקור שר הביטחון בני גנץ בארצות הברית, שם נפגש בין היתר עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן, והסביר כי למדינת ישראל יש יכולת השפעה בה תוכל להפוך את הסכם הגרעין לטוב יותר.

"לדאוג שלעולם לא יהיה לה נשק גרעיני": גנץ במסר תקיף לאיראן
ארה"ב: "התשובה שלנו לא עומדת בציפיות של איראן"

הגורם הבטחוני טען כי "הביקור נועד כדי להציג את הקרבה ביחסים עם האמריקאים וכן על ההזדמנות היסטורית לחיזוק החיבור בין המדינות". בדגש על איראן נמסר כי "יש בארה"ב פרטנרים שמבינים היטב את המשמעות בבלימת איראן להפוך לגרעינית. ההבנה היא ששיתוף הפעולה יהפוך לרכיב מאוד משמעותי שיקרין עוצמה מול איראן". 

עוד נמסר כי "במהלך הפגישה ששר הביטחון הביע את ההתנגדותו להסכם המתהווה עם איראן, והבהיר כי מדינת ישראל מתמודדת מול מציאות מורכבת בגלל היציאה מההסכם והתוכנית שהתקדמה רבות לאחרונה". 

שר הביטחון בני גנץ בביקור במפקדת סנטקום בטמפה, פלורידה. (צילום: U.S. Central Command, Sgt. John Onuoha.)
שר הביטחון בני גנץ בביקור במפקדת סנטקום בטמפה, פלורידה. (צילום: U.S. Central Command, Sgt. John Onuoha.)

הגורם הבטחוני הבכיר הבהיר "האמריקאים לא הולכים לחשב מסלול מחדש, אך יש שיח מתמשך ומקומות שבהם ישראל הביעה התנגדות והם הבינו אותו. יש לישראל מרחב השפעה להפוך את ההסכם לטוב יותר. סוגיית הערבויות והקלה בסנקציות תאפשר לאיראנים לחזק את הפעילות החתרנית וההתבססות האזורית שלהם".

כמו כן, נמסר כי "מדינת ישראל בונה כוח שיאפשר חופש פעולה לצד אופציה אמריקאית צבאית אמינה באיראן". בנוסף, נאמר מפי הגורם הביטחוני הבכיר: "הסיכוי להסכם הוא יותר גדול כעת למרות שעדיין לא נחתם ומחכים לתגובת האיראנים. היציאה מהסכם הגרעין שהוביל הנשיא טראמפ התבררה כטעות מאחר וישראל הגיעה למצב מול שני תרחשים בעייתים".