לאחרונה הגיע לידי ארגון נכי צה"ל מידע על כך שהאופוזיציה והקואליציה אינן מסוגלות להגיע להסכמה על המשך העברת הרפורמה בקריאה שנייה ושלישית. זאת למרות ההצהרות התקשורתיות שלפיהן העברת הרפורמה "נפש אחת" בדיור וברכב נמצאת בהסכמה מלאה ביניהן.

החקיקה העומדת על הפרק, ובעיקרה יישום המלצות מומחים שאושרו על ידי הממשלה, משרד הביטחון ומשרד האוצר, נוגעת לכ־20 אלף נכי צה"ל שאינם מסוגלים לרכוש רכב רפואי ואינם יכולים לממש את זכותם לקורת גג עקב עליית המחירים.

מטרת החקיקה היא קביעת מנגנוני הצמדה לאחר הקפאה של מעל 12 שנה, שאינה מבדילה בין סוגי הנכויות. יו"ר ארגון נכי צה"ל עו"ד עידן קלימן מסר: "החל מהקמת המדינה ההכרה בחוב המוסרי והחוקי לנכי צה"ל הייתה מעבר לכל שיקול פוליטי, והארגון לא ייתן יד לאף גורם להרוויח על גבם של אלה שמסרו את גופם ונפשם לטובת הקמת המדינה ושמירה על ביטחונה".

"אנו קוראים לכל ראשי הסיעות לתמוך בהשלמת החקיקה ללא תנאים וללא סייגים, לקיים את הצהרותיהם במלואן, ולא להפר את החוב המוסרי והחוקי של המדינה לפצועיה", הוסיף. "כמו כן, אנו קוראים להם לפעול במסגרת תיקון התזכיר המלא של חוק הנכים להענקת מענה מיטבי לנכי צה"ל על כלל סוגי הפציעות שלהם – נפש וגוף. כל יום שעובר זה עוד יום שבו ממשיכה הפגיעה הישירה ברבבות נכי צה"ל".