הפרשן הצבאי של 'מעריב', טל לב-רם, התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של ענת דוידוב וטל שלו ב-103FM, והתייחס לפיגוע בשכם בן נפצעו חמישה ישראלים לאחר שנכנסו לעיר ללא תיאום, וכן לכיתור חולית הטרור בעיר.

לאחר שביצעה מספר פיגועי ירי: כוחות מכתרים חוליית טרור סמוך לשכם
אירוע חריג בשכם: חמישה נפצעו מירי מחבלים לאחר שנכנסו לעיר ללא תיאום

"שני מחבלים שמבוקשים על פיגועי ירי אחרונים, נדגיש, לא האירוע האחרון בקבר יוסף, אלא אירועים אחרים שהתרחשו בשבוע שעבר", אמר לב-רם בתום דבריו, "בשלב הזה, ממה שאנחנו מבינים, כוח ימ"מ נמצא שם ומבצע תרגולת שמכונה 'סיר לחץ'. המחבלים ירו לעבר כוחות הימ"מ שפועלים שם, אין נפגעים בקרב הכוחות, אבל זה אירוע שהוא עדיין נמשך. אנחנו רואים שאין כמעט פעילות של צה"ל לעצירת מבוקשים שמסתיימת ללא חילופי אש".

"אנחנו מחפשים תמיד את הזיהוי הארגוני, אבל באזורים הללו דברים מאוד מעורבבים", הוסיף, "הרבה פעמים אלה מחבלים צעירים, פחות תשתיות שהכרנו מהעבר, שבהם יש היררכיה ברורה, תשתית ברורה, מעבדות נפץ וכדומה. אבל, זו מגמה שרואים שהאירועים הללו הולכים ומתרבים. המגמה הזאת מתרחבת בחודש האחרון, ואם נוסיף על רקע חוסר היציבות של הרשות הפלסטינית ומה שקורה שם, זה לא דבר שהייתי מסיח ממנו את הדעת. זה בהחלט נתון שהוא בעל משמעות".

לגבי הפיגוע בקבר יוסף אמר הפרשן הצבאי כי "זה אירוע לא פשוט. הרבה מזל, ובעיקר חוסר אחריות של אנשים שנכנסים ללא תיאום. זה היה יכול להיגמר באסון כבד. יש אירועים כאלה, האירוע הזה חריג במיוחד. מה שעשו הכוחות, זה סוג של מבצע מיוחד, להיכנס לתוך השטח. אתה לא יודע לאן אתה נכנס, יכולים להתפתח שם חילופי אש עם מחבלים שמחכים לכוחות של צה"ל. אין מילה חוץ מחוסר אחריות, והקשקושים האלה כאילו הם היו בדרך לבני ברק, זה פשוט באמת מחדל גדול. קודם כל שהפצועים יהיו בריאים ויטפלו כמו שצריך, אבל צריך למצות עם האנשים האלה את הדין ובחומרה רבה".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM