חבר הכנסת יואב גלנט (הליכוד) התראיין הבוקר (שלישי) אצל גדי נס ברדיו צפון 104.5FM בעקבות פיגוע הירי הלילה בשכם, בו נפצעו חמישה ישראלים לאחר שנכנסנו לעיר ללא תיאום. "בטרור צריך להילחם ביד קשה. יחד עם זאת, אני מצפה מהאזרחים שישמעו לכוחות הביטחון ולא יעשו כל שעולה על רוחם. שום דבר הוא לא עילה להתקפה ברברית של טרוריסטים. פלסטינים מסתובבים ברחבי הארץ, ואיש לא תוקף אותם", אמר בפתח הריאיון. 

"האיראנים מעשירים אורניום ל־60%, אנחנו בעת חירום": ההתרעה הדרמטית של חבר הכנסת

בהמשך, התייחס לדבריו של בנימין נתניהו שאמר כי אנחנו נרדמנו בשמירה בכל הנוגע לאיום האיראני. "מהרגע שבנט נכנס ללשכת ראש הממשלה השיחות משם מתויגות בבית הלבן כ'שיחה לא מזוהה'", טען.

עוד הוסיף גלנט כי ראש הממשלה הנוכחי, יאיר לפיד, היה בעשור האחרון באופוזיציה עם 'הבלחות קצרות בתפקיד שר': "פתאום, בבת אחת, נופלות עליו החלטות כבדות. אנחנו נמצאים בסיטואציה שבירה, ואני מניח שגם האיראנים מבינים את זה והם מושכים את התהליכים עד שהם ישיגו את המקסימום. ראש המוסד אמר שחתימה היא אסון אסטרטגי".

גלנט נשאל באילו צעדים יש לנקוט על מנת לעצור את איראן, והשיב כי למרות שיש ניסיון לעכב אותם כבר 30 שנה, "בכדי לעצור אותם עלינו לצאת למבצע צבאי, או לפחות לאיים איום משמעותי בפעולה צבאית. כל היתר אלו דיבורים. האיראנים חותרים לנשק גרעיני, הבעיה בהסכמה היא שבמסגרת ההסכם אתה משחרר להם את הזכות לייצא נפט ולהכניס לחשבון הבנק שלהם מיליונים. הכסף הזה ישמש אותם לטרור והשתלטות על גרורות נוספות, והדברים האלה הם מסוכנים ביותר. היה נכון אילו לא היה פה הסכם והדברים היו מתמשכים".

באותו נושא, המשיך גלנט ופקפק ביכולותיו של ראש הממשלה לפיד לנהל את המשבר: "מדינת ישראל היא מדינה חזקה. יש לנו עוצמות בלתי רגילות בכל ההיבטים. גם צבאית ביטחונית, אבל גם בתחומים אחרים. כאשר נחליט נדע מה לעשות. הנהגה נכונה תדע מה לעשות, אני לא רוצה שניכנס לתהליכים אבל לצערי זה לא מה שקורה היום. תבינו, כישורים זה מכלול של דברים – כישרון, מחשבה וניסיון. לזה אי אפשר להגיע בדרך של לפיד. הרי בסוף אי אפשר לשנות את ההיסטוריה. תבדקו את זה ותשאלו את עצמכם אם אתם רוצים שהוא יתעסק במשבר מול האיראנים". 

חבר הכנסת מהליכוד התייחס גם להתנהלות של בני גנץ: "רבין, עליו השלום, הצליח להוביל את צה"ל לכיבוש רמת הגולן, ירושלים, יהודה ושומרון וסיני בשישה ימים. גנץ לא הצליח להוביל את צה"ל בשישים יום לקדם את צה"ל קילומטר אחד ברצועת עזה. אז מצא את ההבדלים".

בכל הנוגע לבחירות הקרובות אמר ש"השנה וחצי האחרונות של הממשלה היוצאת היו תעמולת בחירות עבור הימין. אנחנו נמצאים בפוזיציה חזקה מאוד. השאלה אם אנשים הימין יבואו להצביע, וזה המבחן".