סמל איתן פיכמן ז"ל, לוחם שריון בחטיבה 7, נהרג הלילה במהלך תרגיל טנקים בצפון הארץ, בשטח אש סמוך למחנה "נפח". בעקבות האירוע, נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית, בסיומה הממצאים יועברו לבחינת הפרקליטות הצבאית. על כך, הפרשן הצבאי של "מעריב", טל לב רם שוחח הערב (רביעי) עם אריה אלדד ורוני בראון ב-103FM.

בפתח השיחה, אמר לב רם: "ידיעה כואבת ותאונה כואבת, אפילו בעולם תאונות האימונים זו תאונה חריגה שלא כל פרטיה ברורים. זו תאונה שמתרחשת באימון שגרתי ברמת הגולן, אפילו לפני השלב שבו יורים, הטנק הזה לא ירה באותו תרגיל. קצת לאחר השעה 12, המפקד שם לב שהטען לא עונה לו, כשהוא יורד למטה הוא רואה תמונה איומה - איתן שכוב ונמצא באזור אסור להגעה כשהטנק בתנועה, בדרך כלל תאונות שם מתרחשות בגלל כניסה של רגל. במקרה של התאונה הזו, המצב שאליו הגיע איתן כשהוא שכוב עם ראשו כשהוא באותו אזור. אתם מבינים מה קרה שם".

לאחר מכן, התייחס לב רם לתחקיר שעורך צה"ל סביב התאונה המצערת: "התחקיר סב סביב מה קרה שהוא הגיע למצב כזה, או סיבה רפואית או אירוע לא צפוי. היו מקרים מאז ומעולם גם כשמדובר בבחור כל כך צעיר ובריא, הטנקים היום ממוזגים, התנאים שם די נוחים ,אלו לא תנאי חום קיצוניים. הסיבה השנייה שהיא גם קצת מוזרה כי לא היה ירי, שיכול להיות שהסדן נתן לו מכה ראשונה בראש, והוא התמוטט ונפל. לפני התחקירים הראשוניים, לא היה משהו חריג".

בסיום, העריך לב רם כי "סיבה רפואית אינה הסיבה, כנראה קרה משהו נוסף שקרה בטנק שגרם לנפילתו לאזור מסוכן, אך אלו דברים שנדע בהמשך. יש סוג של קופסה שחורה בטנק שניתן להיעזר בה, יש פה תעלומה. הטנק היה בתנועה, לא משהו חריג או יוצא דופן. התרגיל הרטוב החל, הטנק הזה ספציפית לא ירה. הרבה מאוד חידות. תאונה קשה וכואבת".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103fm