לאחר פיגוע הירי בבקעת הירדן, סמוך ליישוב חמרה, בו חייל צה"ל נפצע באורח קשה וחמישה חיילים ואזרח נוספים נפצעו באורח קל, סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" דיווחה היום (ראשון) כי המחבלים הם מוחמד וואליד תרכמאן, בני דודים, תושבי מחנה הפליטים ג'נין. 

בתוך כך, דובר החמאס, חאזם קאסם, בירך על הפיגוע והדגיש כי "מדובר במעשה גבורה של הצעירים בגדה המערבית נגד כוחות הכיבוש והמתנחלים. מבצע בקעת הירדן בגדה המערבית הכבושה מגיע על רקע התגובה המתמשכת על עמנו הפלסטיני לפשעי הכיבוש, במיוחד נגד הפשעים שמתבצעים במסגד אל-אקצא, לרבות פלישות וחילול של חצרותיו". קאסם הצהיר כי "המבצע מאשר באופן חד משמעי שכל ניסיונות הכיבשו לעצור את מעשי ההתנגדות בגדה המערבית לא יצליחו, וכי ההתנגדות מוכנה ומתפתחת".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

קאסם הוסיף כי "המבצע מאשר את הכישלון המוחלט של מערכת הביטחון הציונית, שאמרה שיש רק כמה אזורים ומאחזים שעדים לפעולות ההתנגדות, אבל הפעם המבצע הגיע במקום שהכיבוש לא ציפה לו. אנשינו יכולים לחדש את המאמצים והכלים במקומות שהכיבוש אינו מצפה להם ואינו יכול לעצור. אנו עומדים בפני שלב חדש בגדה, שכותרתו היא המשך ההסלמה של פעולות ההתנגדות, על כל צורותיו נגד הכיבוש ומתנחליו והיא לא תפסיק עד לשהגת מטרתנו".