ראש המוסד דוד ברנע אמר היום (שני) כי "איראן מובילה קמפיין חובק עולם לפגיעה ביהודים", והוסיף כי עשרות פיגועים סוכלו בקפריסין, בטורקיה, בקולומביה, ובמקומות רבים נוספים, כשבכולם המפגעים נתפסו עם אמצעי ההרג ובחקירה הסגירו את יעד ניסיון הפיגוע". ברנע אמר את הדברים במסגרת נאום שנשא בכנס המכון למדיניות נגד טרור של אוניברסיטת רייכמן ובנוסף שלח מסר מאיים לעבר טהרן: "הפעלת כוח נגד ישראל או ישראלים תענה בתגובה כואבת אל מול הגורמים האחראים לכך על אדמת איראן".

איראן הציגה מזל"ט "המיועד לפגוע בת"א" וקראה לסבא"א: "אל תיכנעו ללחץ הישראלי"
באיראן ורוסיה זועמים על אירופה: "צועדת לכיוון של ישראל"

"בעשור האחרון הטרור תפס חלק מרכזי במציאות שלנו, היה זה העשור של הג'יהאד העולמי", אמר ראש המוסד בפתח דבריו. "העידן שראה את נפילתה של אל קעאידה ואת צאצאיה שיקומו. איראן נעדרה מהשיח על הטרור, והטרור כמעט הופרד מהעיסוק באיראן, אבל הטרור האיראני נכח כל העת והעסיק אנשי מוסד רבים לפני. הטרור הוא חלק קבוע ובלתי נפרד מהאיום האיראני ואתגרי הביטחון שאיראן מציבה בפני מדינות רבות ברחבי העולם".

לדבריו, "המשטר ביסס את שלטונו על הפחדה ואלימות ודוגל באלימות כאמצעי לגיטימי. הטרור נעשה בהוראה מפורשת של המנהיג, באישורו ומימונו ומוצא לפועל על ידי 'משמרות המהפכה'. אלו לא פעילויות אקראיות אלא טרור מדינתי, מתוכנן ושיטתי - טרור אסטרטגי שמערער את יציבות האזור ומפיץ טרור ברחבי העולם. בהנהגת חמינאי איראן היא רפובליקה שמנצלת טרור לצרכיה.

הטרור לא משמש להגנה על אזרחי איראן או משמש למטרות נשגבות, אלא למטרה אחת - לקנות למשטר כוח ושליטה. הוא משמש את המשטר באיראן להשתקת מתנגדיו מבית ומבחוץ ולדיכוי הציבור האיראני. הוא נועד למנוע מאזרחי איראן כל אפשרות לערער על המשטר או לייצר כל שינוי. הטרור משמש להפרת מאזן הכוח האזורי, להרתעת שכנים ובפרט להרתעת אלו המחפשים את קרבתה של מדינת ישראל".

עוד אמר, כי "המשטר האיראני מפר כללים וצווים הלכתיים תוך ניצול ציני של עקרונות האסלאם וערכיו. המשטר נותן חסות לארגוני פשע וסוחרי סמים כדי לממן פעולות אלימות ולבצעם באופן שמנוגד לעקרונות האסלאם. הצורך בהפעלת טרור גובר על מחלוקת דתיות עמוקות".

"גם בעודה מוחלשת, אותה איראן מובילה בתקופה האחרונה קמפיין חובק עולם לפגיעה ביהודים וישראלים - כל מקום וכל אמצעי כשר בראייתם", אמר ברנע והוסיף: "בתקופה האחרונה סיכלנו עשרות פיגועים בחו"ל - בקפריסין, בטורקיה, בקולומביה, ובמקומות רבים נוספים בעולם, כשבכולם המפגעים נתפסו עם אמצעי ההרג ובחקירה הסגירו את יעד ניסיון הפיגוע".

ראש המוסד דוד ברנע (צילום: אבשלום ששוני)
ראש המוסד דוד ברנע (צילום: אבשלום ששוני)

עוד ציין ראש המוסד, כי "ארגון המודיעין של 'משמרות המהפכה' הגדיל לעשות בטורקיה ושלח שלוש חוליות לפגיעה בישראלים. הכוונות כבר היו על הראשים בפועל ובזכות מודיעין איכותי ביותר ובשיתוף פעולה מעולה עם צה"ל, שב"כ ומל"ל, סיכלנו אירועי טרור רגע לפני לחיצה על ההדק והצלנו חיי אדם. האיראנים לא נטשו את דרכם ונותרנו דרוכים לקראת האתגר הבא".

לאחר מכן התייחס ברנע למשא ומתן בעניין הסכם הגרעין האיראני, ואמר כי "איראן מרחיבה את פעילותה בתחום הטרור ולא רק נגד ישראלים, שיחות הגרעין אינם גורם מרסן - להפך. פעילות הטרור מתרחבת גם לארה"ב ולאירופה, בעזות מצח נעשית פעילות לפגוע על אדמת ארצות הברית בבכירים אמריקאים. מבחינת האיראנים הם מקבלים הוכחה לכך שניתן לקיים שיח תרבותי על הסכם הגרעין ומנגד ניתן לפעול בטרור.
שתי פעילויות, אותה מדינה, אותה אסטרטגיה. ההפרדה המלאכותית הזו תמשיך להתקיים כל עוד העולם יאפשר להם לנהוג ככה.

ההפרדה בשלט רחוק זו מדיניות, דרישה עקבית של חמינאי למלא צורך אסטרטגי לספק לאיראן מרחב הכחשה. ללא נחישות מדינית נגדית המשטר פטור מאשמה, מרחב ההכחשה מקנה לו חסינות שמאפשרת לו להמשיך בטרור באופן בלתי מרוסן. קלה היד כשלא צריך לקחת אחריות, ניתן רק לשער כיצד יפעל כאשר לא יהיה תחת לחץ מדיני, כשההסכם כבר יהיה חתום".

עוד אמר, כי "בשבוע שעבר הצגתי בארצות הברית את המשמעויות של חתימה על ההסכם - ההסכם יזרים לקופה האיראנית 90 מיליון דולר בשנה הראשונה ועשרות רבות לאחר מכן. אין אף מדינה אחרת בעולם שתתקרב לגידול כל כך משמועתי בתמ"ג. איזה חלק יוקצה לטרור? להתעצמות האזורית עבור חיזבאללה בלבנון? המיליציות השיעיות בעיראק? רק לשם הדיון, נניח שרק חלק קטן מהתוספות יופנו לטרור ולטרור האזורי, כלומר מדובר במכפלות שיובילו לבניין הטרור האזורי להתעצמות באופן חסר פרופרציות".

"זו אחת החולשות המובהקות של ההסכם", המשיך ראש המוסד. "כפי שהזהרתי את ידידינו בארצות הברית מפני ההסכם - הוא מועיל רק בטווח הקצר מאוד ומסכן מאוד בטווח הבינוני והארוך. ההסכם מבוסס על שקרים איראנים ללא צל של ספק, איראן שאפה לפתח נשק גרעיני שמסכן את קיומנו ועדיין שואפת לכך. איראן חייבת להפסיק את ההונאה ארוכת השנים והעולם חייב לראות את האמת ולדרוש שתוכנית הגרעין לצרכי שלום תתקיים באופן רציף שנים רבות וללא תאריך תפוגה".

עוד אמר: "חשוב לי להדגיש - אנחנו לא לוקחים חלק במשחק עצימת העיניים, אנחנו מכירים בעובדות, רואים את החזון האיראני ולכן גם אם ייחתם הסכם גרעין הוא לא יקנה חסינות מפני פעילויות המוסד. המוסד ושותפיו חשפו וימשיכו לחשוף את מי שעומד בניסיונות הפיגוע בראשית הצירים מטהרן. למשטר האיראני אין מרחב חסינות".

לסיום שלח מסר מאיים לטהרן: "הצמרת האיראנית חייבת להיות ערה לכך שהפעלת כוח נגד ישראל או ישראלים תענה בתגובה כואבת אל מול הגורמים האחראים לכך על אדמת איראן. צריך לאלץ את המנהיג חמינאי לנטוש את הטרור, להפוך אותו לבלתי משתלם עבורו. לשם כך יש למנוע ממנה הצלחות וגם לגבות ממנה מחירים בינלאומיים - יש להפנות עורף למדינה שפועלת בדרך הטרור. זאת, במנותק מהסכם הגרעין. את כל הפעילות האלו נעשה בשיתוף פעולה עם שותפינו בקהילה הבינלאומית, ואין לי ספק שנוכל להם. הסיכולים של התקופה האחרונה התאפשרו אודות למודיעין איכותי שאפשר הגנה על כל אזרחי העולם החופשי, מרכיב חשוב בהגנה הוא יציאה להתקפה מיוחדת- 'הקם להורגך השכם להורגו' - אין ולא יהיה חסינות לטרוריסטים ולמשטר הטרוריסטי של איראן".