מבצע "שומר החומות", שהתרחש בחודש מאי 2021, לווה לא רק בשיגורי רקטות מרצועת עזה לעבר אזורים רבים בישראל, אלא גם במהומות בערים המעורבות ובאזורים נוספים. שישה תושבי טייבה בשנות ה-20 לחייהם נעצרו על ידי היחידה המרכזית של משטרת ישראל (ימ"ר) במחוז מרכז ושירות הביטחון הכללי (שב"כ) לחקירה, במסגרת פרשיה ביטחונית חמורה, בחשד למעורבות במאי 2021 בפעילות טרור על רקע לאומני במהלך מבצע ''שומר החומות". בין העבירות החמורות שביצעו על פי החשד, מדובר בהשלכת אבנים ובקבוקי תבערה, ירי באוויר לעבר כוחות הביטחון וכן סחר והחזקה לא חוקית של אמצעי לחימה.

הותר לפרסום: 5 תושבי עכו נעצרו בחשד לביצוע לינץ' ביהודי במהלך שומר החומות
המבקר על אירועי שומר החומות: "פערים בין שב"כ למשטרה, מוקד 100 כשל"
צה"ל יתרגל תקיפה אווירית נרחבת באיראן; זירת הערים המעורבות תתורגל משמעותית

הבוקר (חמישי) הפרטים הותרו לפרסום, והצהרת תובע הוגשה בבית המשפט המחוזי בלוד נגד ששת החשודים - אחסן עאזם, אחמד נשאף, מחמד עאזם, יזן חאג' יחיא, עלא חאג' ועלא גבאלי. כאמור, עם התפתחות החקירה, התקבל מידע רב אודות מעורבותם באירועי התפרעות בעיר טייבה במהלך מבצע 'שומר החומות" ובכלל זה מעורבותם באירועי ירי מנשק חם, זריקות אבנים ובקבוקי תבערה. בנוסף, עלתה מעורבותם בעבירות נשק בהיקפים נרחבים, לרבות רכישת והחזקת אמצעי לחימה וכן, סחר באמצעי לחימה.

מעצר תושבי טייבה בחשד למעורבות בטרור לאומני. צילום: דוברות המשטרה

מהשב"כ והמשטרה נמסר כי הם "רואים בחומרה רבה את מעורבותם של אזרחי ישראל בפעילות טרור ובשימוש באמל"ח בלתי חוקי. שב"כ ומשטרת ישראל מדגישים, כי על אף שעברו שנה וארבעה חודשים מאז אירועי "שומר חומות", האכיפה נמשכת כל העת נגד כלל המעורבים, עד למיצוי מלוא חומרת הדין עמם".