ראש השב"כ, רונן בר, שלח אמש אזהרה למנהיג ארגון חמאס בעזה, יחיא סינוואר, ואמר כי עליו לבחון את צעדיו, אם הוא מעוניין לשקם את רצועת עזה. רונן בר הדגיש כי "לא ניתן לעשות את שניהם במקביל. לבקש להיטיב עם האוכלוסייה ולהכווין פיגועים ביו"ש", כך דווח בחדשות 12. בעקבות כך, דובר חמאס, פאוזי ברהום, הגיב היום (ראשון) לדבריו, ואמר כי "האיומים אינם מפחידים את עמנו ואת ההתנגדות".

כמו כן, ברהום הוסיף כי "איומיו של ראש השב"כ משקפים את המצוקה המדינית, הביטחונית והצבאית ממנה סובלים מנהיגי הכיבוש, בשל המשוואה החדשה שהציבה להם ההתנגדות בעזה". ברהום הדגיש כי "האיתנות האגדית של עמנו והתנגדותם המבורכת והאמיצה, מתעצמת, בגדה המערבית ובירשולים"

דובר חמאס אבו-עוביידה (צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90)
דובר חמאס אבו-עוביידה (צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90)

בתוך כך, בכיר בארגון הטרור, איסמעיל רדואן, שוחח עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" וקרא לפלסטינים "להצית את השטח". לדבריו, "יש להצית את האדמה מתחת לרגלי המתנחלם לאור הסכנה הגדולה למסגד אל-אקצא והאיומים על קיומו. במיוחד לאחר התגייסות המתנחלים לפלישות הגדולות עם תחילת החגים של היהודים". רדואן הצהיר כי "יום השנה ה-22 לאינתיפאדת אל-אקצא באה בצל ההשפעות, ההפרות והפלישות החמורות שביצעו המתנחלים לחצר המסגד".

להצית את האדמה מתחת לרגלי המתנחלים ולהסלים את מצב ההתנגשות והעימות, לאור הסכנה הגדולה למסגד אל-אקצא המאיימת על קיומו, במיוחד עם התגייסות המתנחלים לפלישות גדולות לחצרותיו עם תחילת החגים היהודיים. רדואן אמר בראיון בלעדי לסוכנות הידיעות שהב: "יום השנה ה-22 לאינתיפאדת אל-אקצא בא נגד ההשפעה של ההפרות והפלישות החמורות שביצעו מתנחלים לחצרותיה".

רדואן הוסיף כי "מה שהישות הציונית עושה באל-אקצא, זה ייהוד המקום, והיא רוצה לחלק את המסגד ולבנות את בית המקדש על חורבותיו. הכיבוש שואף להפוך את הסכסוך למלחמת דת אזורית שממנו איש לא יחסך. נשמתנו ודמנו מוקדשים להגנה על על המקומות הגדולים".