בצל המשך המתיחות הביטחונית והפעילות הגוברת של כוחות הביטחון ביהודה ושומרון, אנשי דת במזרח ירושלים קראו לציבור הפלסטינים להגיע מחר לתפילת השחר במסגד אל-אקצא ולהשתתף בקמפיין "השחר הגדול", שמטרתו להתעמת עם "התוכניות לייהד את הר הבית", כך דווח הערב (חמישי) בסוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב".

בתוך כך, אנשי הדת הצהירו כי "יש להגיע להר הבית לאור ההסלמה שנוצרה מהפלישות של המתנחלים הקיצוניים. השבוע היינו עדים לשורה של פלישות של מתנחלים במלאת ראש השנה העברי". קמפיין "השחר הגדול בא לעורר את הציבור הפלסטיני "שעד לשינויים פוליטיים במסגרת הסכסוך עם הכיבוש הישראלי". 

כמו כן, ארגון חמאס קרא הערב להמונים בתוך רצועת עזה להשתתף בפסטיבל תחת הכותרת "אל-אקצא בסכנה". דובר הארגון, חאזם קאסם, שלח מסר מאיים לכיוונה של ישראל והצהיר כי "הפסטיבל בא לאשר את מרכזיותה של העיר ירושלים ושל מסגד אל-אקצא בסכסוך עם הכיבשו הציוני, וכי הקרב איתו על זהות אל-אקצא הוא קרב מקיף בכל זירות המאבק הפלסטיני". בנוסף, קאסם הדגיש כי במהלך הפסטיבל, בארגון הטרור ישלחו מסר ברור על "התוקפנות הציונית המתגברת נגד מסגד אל-אקצא". הוא הוסיף כי "המסגד עד למבול של פלישות לחצרותיו על ידי המתנחלים הקיצוניים".

הר הבית (צילום: רויטרס)
הר הבית (צילום: רויטרס)

כזכור, כוחות ימ"ס מג"ב איו"ש חיסלו אמש בתום קרב חילופי אש שני מחבלים, בהם אחיו של המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב דיזינגוף בתל אביב וצעיר נוסף ששהה עמו. לשניים מיוחסות מעורבויות בפיגועי ירי לא מבוטלים בחודשים האחרונים, ביניהם אירוע הירי לעבר טרקטור של משרד הביטחון סמוך לכפר ג'למה לפני כשבוע. 

מנהיג תנועת הג'יהאד האיסלאמי, חאדר עדנאן, אמר כי "הכיבוש הישראלי מנסה להטיל אימה על עמנו במחנה ג'נין על ידי פגיעה במשפחות השהיד ראאד חאזם. מאמציו לא יפגעו בנחישות של עמנו".  דובר החמאס חאזם קאסם: "ג'נין תמשיך להילחם בכיבוש עד שיגורש מארצנו. כל טרור הכיבוש לא ישבור אותנו ואת העיר העיקשת ג'נין".