בהתאם להנחיית הדרג המדיני, לא יוטל סגר במהלך חול המועד סוכות ביהודה ושומרון. הסגר יוטל רק בחג הראשון של סוכות ויוסר למחרת, דקה לחצות. בהמשך, יוטל הסגר גם בחג השני ויוסר עם סיומו. 

עד לפני כמה שנים הוטל סגר באופן אוטומטי גם בחג הסוכות, אולם בשנים האחרונות שר הביטחון גנץ שינה את המדיניות הזו. ההחלטה התקבלה בצל ההסלמה האחרונה כשמגמת התגברות הטרור צפויה להימשך גם בחודשים הקרובים, כאשר היקף ההתרעות הביטחוניות לפיגועים בתקופה זו מוערך כגבוה פי שניים וחצי מהיקף המוכר בימי שגרה.

כ־85% מכלל ההתרעות הביטחוניות מיוחסות לאזור צפון השומרון, כשהמוקדים הם ג'נין, קבטיה והפריפריה הסמוכה לה ואזור שכם. מדובר במספר התרעות גבוה מאוד, שמסביר היטב את הכוננות הגבוהה במערכת הביטחון במהלך תקופת החגים וגם בחודשים הבאים. מרבית ההתרעות לפיגועים הן בתרחישים של פיגועי ירי נגד לוחמים בעמדות צבאיות וירי לעבר אזרחים לאורך הכבישים ביהודה ושומרון, אבל קיימות גם התרעות לפיגועים בשטחי ישראל.

במערכת הביטחון נערכים לעוד חודשים ארוכים של מתיחות, כאשר הכוננות הגבוהה תימשך גם לאחר החגים. זאת בין היתר בגלל תקופת מסיק הזיתים, שבה מספר החיכוכים בין פלסטינים ליהודים גדל משמעותית. תקופה זו מסומנת בצה"ל כתקופת זמן נוספת שעלולה להוביל להסלמה בשטח, על רקע סכסוכי קרקעות ויחסי שכנות רעה בין יהודים לערבים באיו"ש.