ראש המוסד לשעבר דני יתום שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על הטענות שהשמיע בנימין נתניהו בספרו החדש כנגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק והבהיר: "ברק הוא מפקד הסיירת הטוב ביותר מבין כל מפקדי סיירת מטכ"ל. ברק ונתניהו הם יריבים קשים מאוד, נתניהו רוצה לפגוע בברק, אבל נראה שבכל מה שקשור אליו כל מה שהוא יודע לעשות זה לתקוף". 

בפתח הדברים יתום התייחס לטענות של נתניהו כלפי ברק והבהיר: "ראשית, אני מוכרח לציין בתחילת הדברים שלעניות דעתי, ואני מלווה את סיירת מטכ"ל מאז 1963, אהוד ברק הוא מפקד סיירת מטכ"ל הטוב ביותר מבין כל מפקדי סיירת מטכ"ל, אני אומר אני דעתי". 

כזכור, בסביבתו של ברק תקפו את נתניהו בתגובה לדברים, טענו כי היה "מפקד זוטר שעשה טעויות קשות", שלדבריהם "סיכנו את ביצוע מבצע סבנה". יתום ניסה להסביר: "מה שקרה על כנף מטוס סבנה זה הדבר הבא - אנחנו נדרשנו לבצע את הפעילות באור יום, דבר שביחידות קומנדו מאוד מאוד לא אוהבים מכיוון שקשה מאוד להתגנב באור יום מתחת למטוס". 

"אני אספר את מה שאני יודע, זאת הייתה משימה מאוד מורכבת כי אם היא הייתה נכשלת, ומשימה כזאת אי אפשר להבטיח שתצליח אלא אם כן מסיימים אותה בהצלחה. ברור שאהוד ברק כמפקד היחידה וכ מפקד הפעולה היה נושא באחריות לחלילה כישלון הפעולה כך שיש שני צדדים למטבע. אהוד ברק תכנן את הפעולה הזאת אם אין אותנו, זאת הייתה פעם ראשונה שנדרשנו לבצע פעילות מהסוג הזה".

"אהוד ברק חייב להיות באזור המטוס והוא חייב להיות במקום כזה שהוא הוא חש שהוא יכול להשפיע במידה ותהיינה תקלות, במקום שבו הוא יכול להשפיע יותר מכל מקום אחר. היו 7 חוליות פריצה, לא 5 כמו שמתפרסם בתקשורת. 2 דרך כנף שמאל, 2 דרך ימין, 1 דלת קדמית, 1 דלת אחורית ו־1 היא מין מחילה כזאת שהתגלתה מגחון המטוס ישר לעבר תא הטייס".

"אנחנו נסענו לבושים בסרבלים לבנים וכל העולם ואשתו ראו אותנו מכיוון שזו הייתה שעת יום - 4 אחר הצהריים. המחבלים דרשו בתוקף שאנשי צלב אדום יבדקו אותנו ואנו נבדקנו פעמיים בדרך. פעם אחת כשהגענו בערך לקילומטר מהמטוס ובפעם השנייה כשהגענו בערך ל־100 מ' מהמטוס, נעצרנו על ידי הצלב האדום והם ביקשו לבדוק האם אנחנו מזויינים או לא.

"אהוד ברק העביר מיד הנחיה שעברה מפה לפה, כי היינו די צמודים על העגלות האלה שנשאו אותנו, להחביא את האקדחים מאחורי הגב מכיוון שאנחנו נידרש לפתוח את הסרבלים ולהציג שבחלק הקדמי שלנו אנחנו לא מסתירים אקדחים.

"ביבי היה היחיד שבמקום להעביר את האקדח אחורה, הוא תקע את האקדח באחת הנעליים, הוא היה היחיד שלא הצליח לאתר זוג נעליים שחורות והוא יצא למבצע הזה עם נעלים אדומות, נעלי צנחנים. דבר שמבחינתנו היה עלול להביא להרמת גבה וסימן שאלה", הוסיף יתום.

כשנשאל מה נתניהו רוצה השיב יתום כי "הוא רוצה לדעתי לפגוע באהוד ברק, הם יריבים קשים מאוד, הם היו פעם חברים. אני לא מנתח כליות ולב, צריך לשאול את נתניהו אבל עושה רושם שבכל מקום שבו הוא נדרש לאהוד ברק, כל מה שהוא יודע לעשות זה לתקוף". 

"יש עובדות אבל נתניהו לדעתי התרגל לכך שברגע שאתה מהדהד את הדברים פעם אחר פעם, אצל הרבה מאוד אנשים זה הופך להיות אמת. בנוסף לזה, כשאתה מהדהד את הדברים הללו אז זה מגמד את כל האחרים. אני רואה את נתניהו ואני מכיר אותו הרבה מאוד שנים, הוא אדם מאוד אינטליגנטי, לקחת דבר כזה שהיו עדים לו כל כך הרבה אנשים שכולם מעידים שהוא טועה בתיאור שלו ומסלף את התיאור שלו, ולנסות ולשכנע את בסיסו זה דבר שאדם חכם לא עושה". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

על השאלה מי ירה במרי הולצברג אנדרסון, ז"ל אחת הנוסעות החטופות שלפי הטענות נורתה בידי איש צוות של נתניהו, אמר יתום כי "אנחנו לא יודעים להגיד מכיוון שהיו שם חילופי אש ממש לאורך המטוס, הייתם במטוסים ואתם יודעים עד כמה צר המעבר בין המושבים מקדמת המטוס אל אחורי במטוס. מרדכי רחמים ניהל קרב אש ממש, קרב ירי אקדחים בינו לבין ראש חוליית המחבלים שבסופו של דבר חטף כדור ברגל. בחור בחוליה שלי, אורי כהן, שנכנס דרך המחילה הזאת שהובילה מלמטה אל עבר תא הטייס, ראה נעל, הוא לקח סיכון שזה המחבל, ירה בו והמחבל כתוצאה מכך, רץ אל עבר תא השירותים ננעל שם ושם מרדכי רחמים הרג אותו.

יתום המשיך: "זה סיפור אחד, השני זה נסיבות של פציעתו של ביבי נתניהו, זה כבר התפרסם. היו 2 מחבלות - אחת שדיברה עברית פרפקט אבל לפי המודיעין שלנו לא ידענו שהיא מדברת עברית. היא הייתה נוצריה מהגליל. ברגע שחקרו אותה בערבית, מרקו אשכנזי, אחד מקציני המילואים, חקר אותה וסתר לה כי היה חשש שישי עוד מחבל ועוד חגורת נפץ. אז נפלט לו כדור מהאקדח, עבר את החזה של המחבלת, נכנס מקדימה יצא מאחורה ובשארית האנרגיה שלו פגע במרפק של ביבי נתניהו וכך הוא נפצע והוא טוען הוא נפצע בקרב". 

לסיום התבקש למסור תגובה לאירוע המשונה במלזיה אך סירב: "אני לא רוצה לדבר על הדברים הללו, אני גם אמרתי שאינני מדבר על נושאים שקשורים בצורה כזאת או אחרת -  בין אם כן ובין אם לא לפעילות מבצעית של המוסד". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm