הוועדה למינוי בכירים אישרה היום (שלישי) את מינויו של סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל. הלוי יהיה הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל מאז הקמתו. בפני הוועדה הופיעו הבוקר הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי וסגנו הלוי.

סגן הרמטכ''ל הרצי הלוי מופיע בפני הוועדה למינוי בכירים (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
סגן הרמטכ''ל הרצי הלוי מופיע בפני הוועדה למינוי בכירים (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

למינויו התנגדה רק חברת ועדה אחת – פרופסור טליה איינהורן. לטענת פרופ' איינהורן, אין לאשר מינוי בתקופת בחירות.

שר הביטחון בני גנץ: "אני מברך על אישור הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים את מינויו של האלוף הרצי הלוי לרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. מול האתגרים השונים שניצבים לפנינו, צה"ל זקוק ליציבות, לבניין כוח רציף ומתמשך, ולניסיון רב. אין לי ספק שאלוף הרצי הלוי, ימשיך את התהליכים שהוביל הרמטכ"ל כוכבי וימשיך לקדם את המוכנות של צה"ל ואת היכולות הביטחוניות של מדינת ישראל. אני מבקש להודות לחברי הוועדה בפניהם הופעתי היום ומיוחד לכבוד השופט רובינשטיין. אפעל להבאת המינוי לממשלה ביום ראשון הקרוב".

כזכור, בסוף חודש ספטמבר שר הביטחון בני גנץ העביר  לוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בשירות המדינה בראשות השופט (בדימוס) אליקים רובינשטיין, בקשה לאישור מועמדותו של סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי, לרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. לבקשה צורפו המסמכים הנדרשים בהתאם להחלטת הממשלה, זאת לאחר שמינויו של השופט רובינשטיין ליו״ר הוועדה אושר בממשלה.