לאחר חיסולו של המחבל עודאי אל-תמימי, שביצע את הפיגוע בשועפאט בו נפלה הלוחמת נועה לזר ז"ל, מתיחות גבוהה נרשמה במהלך הלילה כאשר הפרות סדר אלימות אירעו ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים. 

בהפרת סדר באזור מעבר ג'למה בוצע ירי מחבל לעבר הכוחות, כאשר בחסות ההתפרעויות התקרבו שלושה חשודים, אחד מהם עם חפץ חשוד בידו. כוח צה״ל שהיה במקום ביצע ירי באוויר, אחד המחבלים זרק את החפץ החשוד שמתברר כמטען ומחבל אחר ירה לעבר המעבר. המחבלים נמלטו מהמקום.

בצל האירועים, תנועת פת"ח הודיעה על יום זעם וקראה לשביתה כללית: "קוראים לשביתה מקיפה וליום הסלמה בכל הנפות הפלסטיניות, בתגובה לפשעי הכיבוש, המצור על שכם והמשך מדיניות ההוצאות להורג בשטח".

גם ארגון גוב האריות הצטרף לקריאות: "קוראים למשפחותינו בעיר שכם וברחבי הגדה המערבית ובירושלים, לצאת אל הגגות, ברחובות ובכל מקום. להצדיע לגיבור פלסטין".

בג'יהאד האיסלאמי קראו למותו של אל-תמימי "הישג הקדושים", וציינו כי מותו יהפוך "למגדלור עבור ההתנגדות". בתוך כך, ברשת הופצה קריקטורה של רגעיו האחרונים של המחבל, שעבר לגיבור פלסטיני לאומי בקרב הפלגים ברשות, בצירוף הכיתוב "אל תמות בלי משמעות".

כאמור, לאחר 12 ימים של מצוד הגיע המחבל אמש למחסום בכניסה לעיר מעלה אדומים וביצע ירי לעבר המאבטחים שעמדו במחסום. כתוצאה מהירי מאבטח נפצע בידו והמחבל נוטרל על ידי המאבטחים. 

תיעוד פיגוע הירי במחסום בכניסה למעלה אדומים (צילום: מצלמות אבטחה)