הרמטכ"ל אביב כוכבי גינה הבוקר (חמישי) בחריפות את תקיפת לוחמי צה״ל שהתרחשה אתמול על ידי מתנחלים בחטיבה המרחבית שומרון.  מדובר צה"ל נמסר כי "הרמטכ"ל קובע כי הפגיעה בלוחמי צה״ל, הפועלים יום וליל לשמירה על ביטחון תושבי המדינה, היא התנהגות בזויה שראויה לכל גנאי. גילוי אלימות כנגד כוחות הביטחון הוא עבריינות בלתי נסבלת המצריכה טיפול מיידי ודורשת מיצוי דין מחמיר".

בתוך כך, חייל תושב השומרון נעצר לאחר שעל פי החשד היה מעורב באירוע. החשוד, בשנות ה-20 לחייו, נעצר לחקירה בסיומה מעצרו הוארך עד מחר, ה-21 באוקטובר. בהמשך, חשוד נוסף המעורב בתקיפת החיילים נעצר בידי המשטרה.

"מדובר באירוע חמור ביותר, המגלם התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה, הדורשת מיצוי דין מהיר ומחמיר. אני מגבה את פעילותם החשובה של לוחמי צה״ל, הפועלים מסביב לשעון להגנת תושבי מדינת ישראל. לא מתקבל על הדעת שלוחמי צה״ל אשר מגנים בחריצות ובמסירות יותקפו באלימות ע״י מתיישבים", אמר כוכבי.

ראש הממשלה, יאיר לפיד, גינה גם הוא את תקיפת הלוחמים: "המתפרעים היהודים שתקפו הלילה באלימות את לוחמי צה"ל בחווארה הם עבריינים מסוכנים שיש להוקיע אותם ולמצות איתם הדין ללא היסוס ובמלוא החומרה. הם מסכנים את חיי הלוחמים שלנו והם פוגעים במדינת ישראל. אני מחזק את הכוחות הלוחמים בשטח ואת מג״ד הצנחנים וחייליו שנמצאים שם כדי להגן על עם ישראל".

גם שר הביטחון בני גנץ גינה בחריפות את האירוע: "‏אני מגנה את האלימות כלפי לוחמי צה״ל אתמול בשומרון. נפעל למיצוי הדין עם העבריינים שאינם מייצגים את ההתיישבות ופוגעים ביכולת לספק ביטחון לאזרחי ישראל ולתושבי האזור. לחיילי צה"ל יש גיבוי מלא ורוח גבית להמשיך לפעול ולבצע את משימתם המבצעית".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר כי "המילים המכובסות לא ישנו את העובדה כי האלימות שהפעילו הלילה כנופיות פורעים מתנחלים כלפי לוחמי צה"ל וכלפי פלסטינים באזור חווארה ותפוח - היא מעשה טרור לכל דבר, והדין עימם ימוצה. זו לא רק כפיות טובה של הפורעים הללו כלפי מי שמסכנים את חייהם למענם - זו חרפה מוסרית וערכית ממדרגה ראשונה".

שרת הפנים איילת שקד כתבה בתגובה בטוויטר: "תקיפת חיילי צה"ל הלילה על ידי יהודים הנה אירוע מביש ואני מגנה אותו בכל תוקף. אותם אנשים אינם מייצגים את המתיישבים ביו״ש. אני מחזקת את הלוחמים ששומרים על כולנו. אלימות כלפי כוחות הביטחון חייבת להיענות במיצוי הדין במהרה עם המתפרעים".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, התייחס גם הוא לאירוע הלילה בחווארה, גינה את האלימות אך טען כי האחריות נופלת על שר הביטחון גנץ: "בראש ובראשונה חשוב לומר - אלימות נגד חיילי צה"ל היא פסולה תמיד, ואין לה מקום בשום מצב, אף פעם - ואני מגנה אותה בתוקף. אבל העובדה שדובר צה"ל בחר להוציא הודעה בה נכתב כי "הלילה התקיימה הפרת סדר אלימה של עשרות מתיישבים במרחב חווארה, במסגרתה יידו אבנים לעבר רכבים פלסטינים", מבלי לציין שקודם לכן אבנים יודו לעבר יהודים בידי "פלסטינים" במקום, כאשר הוא מציג תמונה חד צדדית באופן שקרי - היא חמורה מאוד. 

"זוהי עוד עדות לפוליטיזציה שמנסה להכניס בני גנץ לצה"ל. גנץ מפקיר את חיי המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון, מפקיר את חיילי צה"ל וכובל את ידיהם במאבק בטרור, ומפקיר את בטחונה של מדינת ישראל. האחריות רובצת על כתפיו".

כזכור, הלילה התקיימה הפרת סדר אלימה של עשרות מתיישבים במרחב חווארה, במסגרתה יידו אבנים לעבר רכבים פלסטינים. כוח צה״ל בפיקוד מפקד גדוד ׳צפע׳ (202), פעל בנקודה על מנת לפזר את הפרת הסדר והותקף באלימות שכללה ריסוס גז על ידי מספר מתיישבים לעברו ולעבר הלוחמים. כתוצאה מכך, נפגעו מפקד הגדוד ולוחם נוסף. המתיישבים ריססו בגז שני לוחמים נוספים, מאוחר יותר, בצומת תפוח.